Може ли хомеопатията да помогне за превенция срещу често боледуване през есенно-зимния период? 

 

Имуностимулаторите, от които имаме възможност да избираме, са като „необятно море” – лесно можем да потънем в опита си да открием най-доброто средство, което да ни предпази от атаките на вирусите. Всички те имат своите плюсове и помагат за укрепването на имунната система. Но сред всички предложения хомеопатичните имуностимулатори изпъкват с няколко безспорни предимства: подходящи са за приложение във всяка възраст, включително при бременни, кърмачки и бебета. Могат да бъдат комбинирани с всеки друг вид терапия, като няма опасност от лекарствено взаимодействие, нито от нежелани странични ефекти. 



Ето кои са някои от найй-популярните хомеопатични медикаменти за подкрепа на имунитета:

 

  • Ехинацея – изключително подходяща за профилактика срещу характерните за есенно-зимния период вирусни инфекции. Популярна е и като билково средство, но в ниските хомеопатични разреждания има дори по-добър имуностимулиращ ефект. За лечение Ехинацея се прилага при склонност към развитие на гнойни процеси. 
  • Силицея – препоръчва се на пациенти, които често страдат от рецидивиращи инфекции, с усложнения и продължително протичане. Може да се приема самостоятелно или да се комбинира с приложението на Ехинацея. 
  • Фитолака – това е хомеопатичното лекарство в изключителна подкрепа на имунитета на деца с чести оплаквания от фарингити и тонзилити. Съдържа активни вещества, които активират клетките на имунната система (В- и Т-лимфоцитите) и по този начин повишава съпротивителните сили на организма.

За профилактика тези хомеопатични медикаменти може да се приемат в ниско разреждане (напр. D6/ D10/ D12), 3 пъти дневно по 1 доза (10 глобули), през целия високорисков за вирусни заболявания период. 


Приложението им помага за намаляване на честотата и тежестта на боледуванията. Може да се изготви и индивидуална схема за подкрепа на имунитета, която е особено успешна при често боледуващи деца в градинска възраст. 


А кои са „враговете” на добрия имунитет? 

  • Храненето с консервирани храни, туршии, захарни изделия и месо, алкохол и газирани напитки, които увеличават киселинността в организма и така повишават риска от инфекции. Вместо тях, в дневното меню трябва да преобладават пресни зеленчуци и плодове. 
  • Дехидратацията – нуждаем се от минимум 2 литра вода дневно (по 30 мл на килограм телесно тегло). Нужна ни е за поддържането на клетъчния имунитет. При дехидратация се стига до затруднена обмяна на веществата и натрупване на токсини. 
  • Замърсената околна среда, прекаляването с цигари и алкохол, липсата на движение и наднорменото тегло също са сред главните виновници за проблемите ни с имунитета. 
  • Недостигът на сън и стресът увеличават нивата на кортизол в организма, което съответно води до понижаване на имунитета в течение на времето. Най-лесно това може да се регулира с умерени спортни натоварвания, като особено подходящи са разходките в парка, плуването и йога-комплексите, които балансират нивата на хормоните, нужни за защитата на организма. 
  • Предоставената информация не отменя необходимостта от лекарска консултация.


*Източник на информацията за хомеопатичните медикаменти – Materia medica на: д-р Уилям Бьорике; Роджър Морисън; К.Н.Матур.