Предстои ви интервю за работа, труден изпит или презентация, която трябва да изнасяте пред много хора. Притесненията ви са толкова големи, че не можете да сложите и хапка в устата си. Балансираното, пълноценно хранене обаче е едно от нещата, които са ви нужни, за да повишите шансовете си да се представите добре на изпитанието. Другите са: добра организация на деня и малко допълнителна помощ за добро настроение.
 

Храни за памет, концентрация и увереност

Правилното хранене е в основата на функционирането на всички органи и системи. Приемът на неподходящи храни може да доведе до нервност, напрегнатост, мудност на мисълта и реакциите. Докато здравословната балансирана диета ще ви помогне да сте по-концентрирани и да реагирате по-бързо. За да се отличавате с бързина на мисълта, стабилна памет и спокойно, овладяно поведение, в дните преди важното за вас събитие консумирайте повече: 
 
  • Храни, богати на Омега 3 мастни киселини – сьомга, сардини, ленено семе, авокадо и др. Омега 3 мастните киселини са градивна част на мембраните на мозъчните клетки. Редовното им включване в менюто поддържа и увеличава умствените способности. Допълнителни ползи от тях - предпазват от депресивни състояния и подобряват паметта и концентрацията.
  • Храни, богати на В-витамини - яйца, грах, броколи, спанак, месо и др. Повишават продукцията на серотонин и допамин в организма. Т. нар. „хормони на щастието” намаляват нивата на стрес, предпазват от проблеми със съня, способстват за подобряването на емоционалното състояние и общителността. Ще ви поддържат по-спокойни и самоуверени, което може да бъде от ключово значение за представянето ви. Действието им също така повишава енергията и нивата на мотивация. Все неща, които не остават незабелязани по време на едно интервю за работа например. 
  • Пълнозърнести храни – пълнозърнест хляб и други пълнозърнести продукти. Приемът им на закуска ще ви осигури енергия за целия ден. Съдържащите се в тях полизахариди за източник на постоянен приток на глюкоза чрез кръвообращението към всички органи. Т.е. поддържат се постоянни нивата на енергия, което подпомага работата на мозъка. Повишават концентрацията и пъргавината на ума. 
  • Кафе (в умерено количество) - кофеинът стимулира продукцията на адреналин и допамин, което за кратък период от време повишава умствената активност. 20 минути след консумация на чаша кафе се радвате на по-добра концентрация и прилив на енергия. Все пак, имайте предвид, че този ефект преминава след 3 часа и води до обратното състояние. Така че е добре да пиете малко кафе примерно 1 час преди събитието. Прекомерната му консумация също така засилва нервността и тревожността. 
 

Дневен режим за отличници

Ако не пренебрегвате законите на биологичния часовник, можете да се възползвате по най-добрия начин от периодите на повишена памет, концентрация и бърза мисъл. Разбира се, невинаги е възможно човек да избере часа, в който се провежда интервюто или изпита му, или да си насрочи презентация в подходящо за него време. Но със сигурност ще ви е полезно да знаете, че: 
NEWS_MORE_BOX
 
 
  • Във важния за вас ден е добре да закусите (богато и разнообразно) между 7 и 9 ч. В този период от време храната се усвоява оптимално и се превръща в енергия. 
  • Периодът между 10 и 11 ч. е времето, в което се повишава нашата способност за добра концентрация, стабилни сме в емоционално отношение. Краткосрочната памет работи оптимално. Това е времето с най-висока работоспособност за тялото и ума – т.е. най-доброто време за изпити и представяне на интервю или изнасяне на презентация.
  • Следващият удобен момент за добро представяне е в 15 ч., когато мозъкът ни вече си е взел „кратка почивка” - след 12 ч. мисловните процеси отслабват - и отново настъпва добър период за мисловен процес. 
  • 18 ч. е най-късният час за вечеря преди важния за вас ден. Избягвайте прием на трудносмилаеми храни (кашкавал, печени и пушени меса, тлъста риба, бобови растения) и не консумирайте големи количества алкохол. Това подлага черният дроб на сериозно изпитание и води до нарушения на съня. 
 

Минерални соли за памет и концентрация 


В Шуслеровата терапия има утвърдена енергизираща комбинация минерални соли. Това са Шуслерова сол №3 железен фосфат, №5 калиев фосфат и №7 магнезиев фосфат. Приемат се сутрин - по 5 таблетки от всяка сол, разтворени в чаша топла вода, като течността се пие бавно, на малки глътки.
 
Сол №3 подпомага свързването на кислорода с червените кръвни телца и така оптимизира усвояването му в тялото. Повече кислород за тъканите означава повече хранителни вещества, които се изгарят и се отделя повече енергия. Така се подобряват паметта и концентрацията.
 
Сол №5 има силно енергизиращо действие за цялото тяло и стабилизира нервите, психиката. Регулира синтеза и усвояването на лецитин, който изгражда 30% от мозъка и при неговата липса се стига до нервно напрежение, умора, раздразнителност.
 
Сол №7 е важна минерална сол за релаксиране на нервната система и мускулите. Заради отпускащото си действие е добро решение при безсъние и тревожност поради страх от изпити или др. Можете вечерта преди изпит, интервю, презентация да разтворите 10 таблетки от сол №7 в чаша топла вода и да изпиете разтвора бавно, на малки глътки, с „дъвчене” един час преди сън. Част от разтвора можете да оставите до леглото си и при събуждане през нощта да го доизпиете. 
 

В Големия ден 

Доброто ви представяне / презентация зависи и от първото впечатление, което ще създадете. Ако облечете нещо червено, този цвят ще ви даде повече енергия, помага срещу умора и сънливост. Оранжевият носи оптимизъм. Зеленият цвят укрепва физическата издръжливост и действа срещу паника, страх и тревоги. А синият зарежда с мир и спокойствие, увеличава концентрацията и успокоява страховете. 
 
Желаем ви успех!