Ходилата също имат нужда от въздух. Помислете само каква тежест се отпуска върху тях ежедневно. В по-голямата част от деня, ходилата са затворени в обувки, понякога неудобни, които могат да причинят мазоли и изкривявания. Когато стъпалата се чувстват изморени и подути, цялото тяло страда. При повечето спортове също са стегнати в маратонки. В йога нещата са в наша полза.

Стъпалата правят контакта на тялото със Земята. Правейки упражненията с боси крака, се успокоява нервната система, тъй като има хиляди нервни окончания по стъпалата, които са свързани с вътрешните органи на човека.

 


Конкретно в йога, чувството за стабилност е от огромно значение за балансовите пози и равновесието се постига по-лесно. Друга ползотворна причина да се практикува йога с боси крака е, че по този начин тялото черпи енергия от Земята. Това е така нареченото заземяване. Не случайно след йога практика хората се чувстват по-жизнени и по-стабилни в психически и физически аспект. Болките и отоците са премахнати и се усеща лекота в цялото тяло.

 

Поза Тадасана или в превод поза Планина е основна поза в йога, тъй като е начална асана  в повечето йога практики. С редовно и правилно изпълнение на позата се предотвратяват изкривявания в гръбначния стълб и се подобрява стойката на тялото. Позата не е лесна да се изпълни правилно, въпреки че изглежда така, но с нея се постигат добри  резултати като едни от тях са: заздравяване на ходилата и намаляване на евентуални възпалителни процеси в тялото. Действа профилактично и възтановяващо при хора, които имат дюстабан (плоскостъпие). Положителен ефект има и за хора със студени крайници, защото подобрява кръвообращението.

 

NEWS_MORE_BOX

 

 

Докато не се изпълни позата по време на йога занимание, човек не смята, че това може да е част от упражнения по йога, но изпълнявайки я в комбинация с други йога асани, тя има невероятен ефект. Не случайно с нея започва и завършва серията от асани “Сурия намаскар” известна като “Поздрав към слънцето”. Чрез директния контакт Земя-ходила,  позата действа на енергийно ниво, тъй като Земята е източник на жизнената енергия наречена „Прана“.

 

Ето и нейното изпълнение:

Застанете прави с изправен гръбнак и прибрани стъпала .Ако ви е трудно да пазите баланс, раздалечете леко стъпалата. Поставете ръцете изпънати до тялото като отпуснете раменете. Приберете таза навътре. Стегнете колене, бедрата и седалището. Чувствайте тежестта равномерно разпределена върху двете стъпала.

 

Позата заздравява и огъвкавява ходилата, а колкото са по-здрави те, толкова е по-малка вероятноста да се контузят коленете. В позата брадичката е успоредна на пода и лицевите мускули отпуснати. Натискът трябва да идва от стъпалата, а не тежестта на горната част на тялото да се отпуска на коленете.

 

На психическо ниво, поза Тадасана успокоява ума и спомага за вътрешното равновесие.

 

Всеки път, когато имате възможност сваляйте обувки и чорапи и чувствайте свободата в ходилата си. Освен безкрайните ползи от това да се практикува йога с боси крака, това спестява и излишен багаж като обемна чанта за фитнес и разходи за спортни обувки.