Дълбокото дишане и физическите упражнения са сред най-добрите начини за подобряване на кръвообращението. Адекватното кръвообращение може да предпази от развитие на сърдечносъдови заболявания и кръвни съсиреци.
 
Когато то е влошено, може да се засегне концентрацията и усвояването на хранителни вещества в организма. В тези случаи йога може да бъде от полза. Специалисти в областта препоръчват няколко асани, които подпомагат кръвообращението…
 
Тадасана – поза Планина
 
Изпълнението на тази поза подобрява капацитета на белия дроб и също така го укрепва. От полза е по време на ранните етапи на бременността. Техниката на дишане подобрява кръвообращението. 
 
Триконасана, известна още като „поза Триъгълник“
 
Асаната не просто помага на кръвообращението, но също така е от полза и за предотвратяване на остеопорозата, облекчава и запека. Поза Триъгълник може да се практикува и от бременни жени за подобряване циркулацията на кръвта. 
 
Капотасана – поза Гълъб
 
Тази йогийска поза облекчава нарушенията, свързани с пикочните пътища, както и сковаността и болката в областта на кръста. Асаната ускорява кръвния поток и по този начин стимулира вътрешните органи. 
 
Сарвангасана, популярна и като „поза Мост“
 
Изпълнението на поза Мост регулира функционирането на целия организъм, включително и работата на дихателната система. С нейна помощ се подхранва гръбначния стълб с приток на кислород и кръв. Предотвратяват се нарушения на нервната система
NEWS_MORE_BOX
 
 
Ущрасана – поза Камила
 
Те е подходяща за изпълнение и от по-възрастните хора. Подпомага циркулацията на кислород, увеличава притока на кръв към матката при жените и е от полза срещу респираторни заболявания. 
 
Шашанкасана 
 
Асаната разтяга горната част на тялото, отпуска го, като същевременно с това облекчава тревожността. По този начин се подобрява и кръвообращението в организма.