Поза риба, позната още като „матсиасана“ е чудесен начин да се „преборят“ различни неразположения като умора, менструални болки, чувство на тревожност и др. Една от най-прекрасните ползи на поза риба е, че ни дава естествено сияние и блясък
 
Тази асана също така разтяга мускулите на гърба, врата, гърдите и краката и дава моментно облекчение от мускулните болки, свързани с менструацията. Освен това, позата спомага за стимулирането на органите в стомаха и корема, борейки се с нарушенията в храносмилането, излишните газове и чувството на подуване на корема. 
 

Как се изпълнява позата?

Ляга се по гръб със свити колене и крака, стъпили на пода. След това краката се изпъват, а ръцете се поставят от двете страни на тялото. Следващата стъпка е повдигане на седалището, като под него се поставят ръцете с длани, обърнати към пода. Всяка ръка трябва да се намира под съответното бедро. 
 
След това се свиват лактите, а горната част на тялото се повдига от пода – при това движение не бива да се забравя издишването. Трябва да се повдигнат гърдите, а главата да се извие назад. Позата трябва да се „задържи“ за няколко секунди, след което да се издиша, докато гърбът се поставя отново на пода. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
При изпълнението на поза риба може да се направи и допълнително упражнение за облекчаване на възпалено гърло. Когато гърдите са повдигнати нагоре, а главата извита назад, няколко пъти трябва да преглътнем. Така гърлото ще бъде здраво. 
 
Позата трябва да се избягва от хората, които страдат от високо кръвно налягане или имат болки в областта на врата.