Йога е сред ефективните начини за отстраняване на излишните мазнини в областта на бедрата. Позата Ардха Утанасана, или Поза половин наклон напред, е изключително подходяща за тази цел. 
 
Тя разтяга бедрата, кръста, прасците, докато в същото време укрепва и тонизира бедрата и краката. С помощта на Ардха Утанасана се работи за торса, вследствие на което се укрепват мускулите в областта на корема. Позата също така подобрява и гъвкавостта на гръбнака и мускулите на краката. Друга полза от изпълнението на тази асана е повишаване на капацитета на белите дробове. Тя помага и срещу стрес
 
Стъпки за изпълняване на позата:
  • Застава се в изправена позиция и ръцете се вдигат над главата. Докато се прави това движение, трябва да се издиша бавно.
  • Докато се издишва, предната част на тялото трябва да се огъне напред така, че седалището да бъде издадено максимално назад. Дланите на ръцете трябва да се допрат до пода, а челото – в коленете.
NEWS_MORE_BOX

 

  • След това до пода трябва да са допрени само пръстите на ръцете, докато раменете и главата се извиват колкото е възможно назад. Дишането е бавно.
  • Вдишвайки, следва връщане в изходна позиция. 
 
Въпреки ползите, които носи, Поза половин наклон напред не бива да се изпълнява, при наличие на сериозни травми или наранявания в областта на кръста или задната част на краката. Ако има травма на врата, главата не трябва да се повдига.