Позата Naukasana, позната още като поза лодка, е чудесен начин за тонизиране на коремните мускули. Тя не просто укрепва мускулите на гърба и корема, но също така действа тонизиращо и на ръцете и краката.
 
Поза лодка е много подходяща за хората, които търсят цялостна тренировка на тялото. А ето и как се изпълнява тази асана:
 
  • Трябва да се легне на пода, със събрани крака и ръце – поставени от двете страни на тялото;
  • След това трябва да се вдиша, а при издишане да се повдигнат гърдите от пода. Едновременно с това трябва да се повдигнат и краката – до получаване на ъгъл от десет градуса. Ръцете трябва да бъдат изправени, а пръстите – протегнати към краката;
  • Трябва да се уверите, че очите, пръстите на ръцете и краката са в една линия;
  • Ще почувствате напрежение в коремните мускули, когато те се свиват. Позата трябва да се задържи в продължение на 5 – 10 вдишвания;
  • За да се „излезе“ от позата, трябва да се издиша бавно и да се върнете в изходна позиция.
 
Тази асана трябва да се избягва от хората, които имат ниско кръвно налягане, силно главоболие, мигрена, травма на гръбнака, както и от жените, които са бременни или по време на менструален цикъл.