Йога е чудесен начин човек да работи върху своята подвижност и сила. Тя е подходяща за всички хора, без значение от тяхната възраст, тегло или гъвкавост.

 

Някои видове йога се съсредоточават върху отпускане и релаксация, но има и други видове, които се насочват върху по-активни движения.


 

Повечето се фокусират върху усвояването на различни пози - асани. Те обикновено облъщат вниманието на практикуващия към дишането.

 

Позите в йога спомагат разтягането на мускулите, като по този начин облекчават движенията на тялото и също понижават чувството на скованост или умора.

 

Позитивите от практиките се усещат много бързо. Резултатите от едно проучване показват, че група хора успяли да подобрят своята подвижност с 35% след само 8 седмици практикуване.

 

Някои видове йога биха могли да подпомогнат в подобряването на мускулния тонус, това са ащанга и силова йога.

 

Но дори и по-малко енергичните стилове, като Айенгар или хатха, могат да осигурят ползи за сила и издръжливост.

 

Много от позите в йога, например гледащо надолу или нагоре куче, подпомагат изграждането на сила в горната част на тялото.

 

Изправените пози, особено при задържане за няколко дълги вдишвания, изграждат сила в подколенните мускули, квадрицепсите и коремните мускули. Позите, които укрепват долната част на гърба, включват куче нагоре и поза стол.

 

При правилно изпълнение почти всички асани изграждат сила в дълбоките коремни мускули.

 

Когато човек подобри своята гъвкавост и сила, подобрява и своята поза на тялото.

 

Йога помага и за осъзнаването на тялото. Така човек може да забележи, ако е прегърбен или отпуснат и да коригира своята позиция.

 

Практиките също включват обръщане на внимание на дъха, което може да помогне за отпускане. Релаксацията също може да изисква специфични дихателни техники.

 

Практикуването на йога е много положително, тъй като освен подобрения в дишането, се наблюдава понижаване на чувството на стрес и поява на чувство за релакс.

 

Някои стилове на йога използват техники за медитация, които подпомагат за успокояване на ума. Чрез фокусиране върху дишането по време на йога това също може да се постигне.

 

Възможни са и позитиви за сърдечно-съдовата система. Отдавна е известно, че йога понижава кръвното налягане и забавя сърдечния ритъм.

 

По-бавният сърдечен ритъм може да бъде от полза при хора с високо кръвно налягане или сърдечни заболявания, както и при хора, които са имали инсулт.

 

Тя е свързана също с по-ниски нива на холестерол и триглицериди и по-добра функция на имунната система.

 

Източници:

www.webmd.com