При наличието на ингвинална херния йога и пилатес са най-подходящите занимания за тонус и поддържане на добра форма. Тези практики са щадящи за тялото и тежестта се разпределя равномерно върху цялата мускулатура.

 

След като хирургът постави диагнозата, най-важното е да не спирате движението. Обездвижването при ингвинална херния е опасно защото коремната стена отслабва.


 

При появила се херния е от съществено значение да пречиствате редовно дебелото черво.

 

Яжте повече фибри и пийте редовно течности. Поза “Паванмуктасана” облекчава напрежението в областта на корема и кръста и е една от най-приятните пози за изпълнение.

 

Легнете по гръб, вдишайте дълбоко и свийте краката до гърдите. Обвийте ръцете около тях и сключете пръстите. Докато издишвате, повдигнете глава и притиснете брадичка към гърдите. Задръжте в позата за няколко секунди и в издишването бавно върнете главата обратно и изпънете крака на земята. Можете да изпълнявате позата и с всеки крак по отделно като единият е свит до гърдите, а другият изпънат на пода. Асаната помага за редовен стомах, намаляване на коремното налягане.

 

Друга поза, която е препоръчителна при ингвинална херния е “Утанападасана”- повдигане на краката на 60 градуса. Позата укрепва коремната стена като щади кръста. Легнете на пода по гръб и повдигнете краката нагоре. Задръжте краката стегнати като пръстите сочат надолу, а петите нагоре. Не повдигайте раменете от земята и ангажирайте коремните мускули. Ако позата ви е трудна, може да свалите единият крак на пода и после да ги смените като повдигнете другият. Не повдигайте таза нагоре. Задръжте в позата за няколко вдишвания и издишвания. Ако ви е непосилно да изпълнявате тази асана, може да поставите колан на стъпалата и да придърпване краката към вас като ги задържате изпънати.

 

NEWS_MORE_BOX

 

 

Друг вариант на позата е да оставите краката на 90 градуса без да ползвате колан. По този начин няма да се усеща силно натоварване в корема. Когато упражнението ви стане лесно, тоест не усещате никакво напрежение в коремните мускули, може да наклоните краката на 60 градуса за няколко секунди и после пък да ги върнете в първоначалната поза или в Паванмуктасана.

 

Следващото ефективно упражнение е за пречистване на дебелото черво. Нарича се “агни сара” и в превод означава - пречистване с огън. Това е част от дихателните техники и може да се изпълнява в изправено или седнало положение. Вдишайте дълбоко през ноздрите, след което издишайте напълно. В момента, в който сте издишали целия въздух, глътнете корема навътре и започнете да движите коремните мускули. Издръжте колкото можете без въздух и след това отпуснете корема напред и си поемете въздух.

 

Правете упражненията всеки ден. Ако нямате възможност и комфорт да ги изпълнявате в къщи и решите да посетите зала за йога, задължително информирайте преди заниманието инструктора за вашето здравословно състояние. Хранете се леко, без да преяждате. Движете се редовно.