Мудрите в йога представляват жестове с ръце, които биха могат да управляват някои здравословни нарушения като подпомагат свободното движение на енергията в организма. Една такава мудра е Ваю мудра, позната още като мудра на въздуха. Изпълнението е много полезно за успокояване на тревожния ум и претоварената нервна система, тъй като носи чувство на успокоение
 
Чувството на тревожност представлява комбинация от различни симптоми, които в един момент могат да поемат контрол над живота ни. Сред тях са стрес, ускорен пулс, нервност, притеснение. Има някои медикаменти, предназначени да се борят със състоянието, но те невинаги помагат, а също така крият риск и от появата на странични ефекти.
 
Практикуването на Ваю мудра помага и за отпускане на напрежението в мускулите. С нейна помощ може да се преодолее и хормоналният дисбаланс, също така „изостря“ и ума и подобрява паметта
 

Как се изпълнява мудра на въздуха?

  • Сяда се удобно „по турски“. Гърбът се държи изправен, а дланите на ръцете се поставят върху коленете, обърнати към тавана.
NEWS_MORE_BOX

 

  • Върхът на палеца и показалеца на ръцете са докосват и палецът се „навива“ върху показалеца. Останалите пръсти на ръката са събрани и изпънати. Това следва да се направи и с двете ръце.
  • Тази поза на ръцете се задържа, докато се поемат бавни, дълбоки вдишвания. Следва да се наблюдава и дишането.
  • Ваю мудра може да се изпълнява за около 30 – 45 минути всеки ден, като това може да стане наведнъж или на три части от по 10 – 15 минути всяка. 
 
Мудрата може да се практикува по всяко време на деня, но най-подходящи за нея са сутрините.