Често се случва да се изкушаваме от “забранени храни“, които да нe съответстват с хранителния режим. Забранени храни не трябва да има, защото колкото нещо е по-забранено, толкова повече мисли за него и това може да доведе до раздразнителност. Храната трябва да се поема в едни и същи часове, в умерено количество, да е вкусна и питателна. Хроничните храносмилателни проблеми като колит, гастрит, раздразнени черва, се получават най-често от неправилна комбинация на храна, обездвиженост и стрес.

 

Ролята на йога е съществена за преодоляване на този проблем,тъй като помага за намаляването на стреса, възвръщане на пълноценния сън и плавното изграждане на здравословни хранителни навици.


 

При проблеми с храносмилането е важно да се избягва преяждане или нередовно хранене. Необходимо е да се намали консумацията на захар, тъй като тя стимулира развитието на бактерии в червата и покачва нездравословно теглото.

 

За перисталтиката е препоръчително да се консумират редовно плодове, храни, богати на фибри и пробиотици. Кафето предизвика киселини и болки в стомаха, ако се консумира сутрин на гладно. Освен това, кофеинът изостря нервната система и ако се прекалява с количеството му може да допринесе за вътрешно напрежение на организма и ума. Може да се замени с цикория или зелен чай. Ако пък не, можете да започнете деня без черната напитка или пийте много късо кафе не на празен стомах.

 

В йога има специфични пози, които облекчават тежестта в корема, предизвикана от колит, нервен стомах или преяждане. Основна функция на поза Маричиасана е да стимулира коремните органи.

 

NEWS_MORE_BOX

 

 

Седнете с прав гръб и изпънати напред крака. Сгънете десния крак в коляното и поставете стъпалото близо до седалището. Поставете лявата ръка върху дясното коляно, а дясната ръка зад гърба .В издишването усучете горната част на тялото на дясно и задръжте в позата. Опитайте се да отворите дясното рамо колкото e възможно .Хълбоците остават в една линия. Останете в позата за няколко вдишвания и издишвания и повторете на лявата странат.


Поза Лък-Данурасана е друга поза с подобно действие, която помага и при констипация и наднормено тегло, но тя изисква повече гъвкавост и усилия.

Легнете по корем. Сгънете краката в коленете и наклонете петите към седалището. Протегнете ръцете назад и хванете глезените. Коленете остават на ширината на хълбоците. Повдигнете гърдите и бедрата от земята. Ръцете са изпънати, а седалището стегнато. Раздръжте в позата и после отпуснете тялото на земята. Повторете няколко пъти.

 

Йога позите са перфектният избор за премахване на коремни спазми, подуване и стомашно-чревни проблеми. Асаните и дишането в йога регулират работата на храносмилателните органи, а медитативните и релаксиращи техники спомагат за намаляването на стреса, който е основен проблем при болките в корема. Правете упражненията поне два часа преди хранене, или един час ако сте яли плод.

 

Независимо от това с какво се храните, ако не сте в хармония със себе си и имате постоянно вътрешно напрежение, то и ментата няма да ви помогне. Най-основният фактор за болки в стомаха е стресът. В йога заниманията се работи върху отпускането на корема с дихателни техники и релаксация. След подобни упражнения, човек чувства лекота и спокойствие.