1. Увеличава притока на кръв

Йога практиката стимулира кръвообръщението в човешкото тяло. Релаксиращите пози в това отношение са особено полезни за ръцете и краката.

 


Функциите на клетките в тялото се подобряват заради доставката на по-голямо количество кислород до тях.

 

Възприето е, че усукващите пози изтласкват венозна кръв от вътрешните органи и позволяват на кръвта, наситена с кислород, да навлезне в тях след като човек се освободи от позата.

 

Обърнатите пози стимулират циркулацията на венозната кръв обратно в сърцето, където може да се изпомпва в белите дробове, за да бъде наситена с кислород. Това може да бъде от полза при подуване на краката от сърдечни или бъбречни проблеми.

 

Йога също така може да стимулира повишаването на нивата на хемоглобина и червените кръвни клетки, които пренасят кислород до тъканите.

 

  1. Повишвава лимфния дренаж и стимулира имунитета

При свиването и разтягането на мускулите се стимулира лимфния дренаж в тялото. Това подпомага за справяне с различните инфекции и изхвърляне на токсичните отпадъчни продукти от клетките.

 

  1. Увеличава сърдечната честота

Проучванията установяват, че практиката на йога понижава сърдечната честота в покой, повишава издръжливостта и може да подобри максималното усвояване на кислород по време на практиката.

 

В зависимост от различните видове йога асани, от интензитета и използвания дихателен метод, се наблюдава различно действие върху сърдечносъдовата система.

 

  1. Понижава кръвното налягане

Според много изследвания йога практиката може да понижи стойностите на кръвното налягане, като колкото по-високи са те, толкова по-голям е спадът в тях.

 

  1. Понижава нивото на глюкоза в кръвта

Редовното практикуване на йога е от полза при понижаването на нивото на глюкоза и на липопротеините с ниска плътност - LDL-холестерол, както и за повишаването на липопротеините с висока плътност - HDL-холестерол.

 

При хора, които страдат от диабет е установено, че нивата на кръвната захар се понижават с понижаването на кортизол и адреналин, стимулирането на загуба на тегло и подобряването на чувствителността към ефектите на инсулина.

 

Понижаването на нивата на кръвната захар е от голямо значение, защото по този начин се намалява риска от появата на диабетни усложнения като влошаване на състоянието на сърцето, бъбречна недостатъчност или слепота.

 

  1. Стимулира функциите на имунната система

Ползите от медитацията за имунната система са доказани. Тя има благоприятен ефект върху функционирането на имунната система, като я стимулира, когато е необходимо или понижава нейното действие.

 

Референции:

https://www.yogajournal.com/lifestyle/health/womens-health/count-yoga-38-ways-yoga-keeps-fit/