Йогийската поза Kumbhakasana, известна още като „поза дъска“, е най-простата, но много ефективна асана в йога. Тя спомага за разтягането и тонизирането на ръцете, раменете, гърба, седалищните мускули, бедрата и най-вече коремните мускули
 
С целия фокус, който тази поза съсредоточава в центъра на тялото, тя е чудесна за хора, които тичат, подходяща е и за тези, които желаят да укрепят коремните си мускули. 
 

Стъпки за изпълняване на позата...

Трябва да се легне по корем на пода. Дланите на ръцете трябва да се поставят до лицето, а стъпалата на краката да се повдигнат така, че пръстите да са насочени срещу пода. Ръцете следва да оттласкат горната част на тялото от земята, като се повдига и седалището във въздуха. Стъпалата трябва да бъдат „прилепени“ на пода доколкото е възможно, а врата –  свободен. Тази поза е позната още като "кучешка поза" - ръцете и краката - "прилепени" на пода, а седалището във въздуха.  
NEWS_MORE_BOX
 
 
Когато сте в тази позиция, трябва да се вдиша, като се понижи торса така, че ръцете да са перпендикулярни на пода. Не бива да се забравя пръстите на ръцете да са събрани. Мускулите на корема трябва да се усещат стегнати. Следва да останете така колкото можете да издържите.
 
За да се върнете в изходна позиция, издишайте и леко снижете тялото към пода. Позата може да се завърши като се заеме седнало положение. 
 
Изпълнението на поза дъска трябва да се избягва, в случай на травма в областта на гърба или раменете, а също така и от хора, страдащи от високо кръвно налягане.