Колко пъти ви се е случвало да не можете да останете фокусирани? Мислите ви мъчат денонощно, вилнеейки в главата като топче във флипер.

 

Не се безпокойте! Можете да тренирате съсредоточаване върху предмети,  но най-лесният, неусетен и приятен начин е йога.


Несъмнено равновесните пози в йога ни изчистват временно главата от всякакви въпроси и ни остават с единствената мисъл, как да се задържим в конкретната асана. Този миг на самопознание и самоконтрол ни кара да останем още малко в упражнението въпреки натоварването на всички мускули. Една много грациозна асана, която изисква висока концентрация е поза танцьор - “Натараджасана”.

 

Кралят на танца е асана, с която ще подобрите вашия фокус. Това е едно от най-полезните упражнения за учениците, защото освен, че им помага да възвърнат своята мотивация към ученето, прави запомнянето на информацията по-лесно и по-ефективно.

 

Като всяка друга асана, поза Танцьор има своите ползи върху физиката на човек - заздравява мускулите на гърба и подобрява стойката. При изтеглянето на крака назад, бедрото се разтяга и така се предотвратява евентуална мускулна треска от катерене тичане или каране на колело.  Прасците и глезените се укрепват и ставите се натоварват равномерно.

 

Застанете в права позиция. Свийте десния крак и с помощта на дясната ръка, го изнесете назад. Съберете коленете едно до друго и повдигнете лявата ръка нагоре над главата. Останете в тази поза, докато успокоите дъха и свикнете с баланса.

 

Когато сте готови да продължите напред, повдигнете още десния крак назад и нагоре като отворите максимално дясното рамо. С повдигането на крака, наклонете тялото леко надолу, а лявата ръка насочете напред. Задръжте в позата за пет вдишвания. Ако ви е трудно, започнете с опора и поставете лявата ръка върху стол или на стена. В асаната опорният крак на земята остава стегнат и активен, като колянната капачка се повдига нагоре и бедрото се стяга. Когато повдигате десния крак назад и нагоре, внимавайте за хълбоците, те трябва да останат успоредни. Излезте от позата и повторете с другият крак.

 

За по-гъвкавите и напреднали любители на равновесните пози има техника с колан, която помага да се упражнява позата, така че кракът да се повдигне още по-високо. Поставете  колана на дясното стъпало и го хванете в двата края с ръцете. Повдигнете десния крак назад с помощта на колана, докъдето можете. Скъсявайте дължината на колана, постепенно придърпвайки кракът към главата. Упражнението има по-голям ефект, ако се задържа в позата за мининум пет вдишвания.

 

Не на последно място концентрирайте погледът върху една точка пред вас докато сте в баланс и се изолирайте от всичко, което ви заобикаля, дали са останалите хора от групата по йога или вашия домашен любимец в къщи, не обръщайте внимание на нищо друго, освен на вашето равновесие.

 

Натараджасана е предизвикателна поза, която освен с грация, разкрасява човек не само отвън, но и отвътре.