Болката в кръста е оплакване, което се среща много често и засяга все по-млади хора. Един от основните виновници за появата ѝ е заседналият начин на живот, но болката може да се дължи на различни причини. 
 
Кръстът може да боли заради настиване, прекомерно натоварване, цистит, менструация при жените, дори и запек. Когато тя е остра, обикновено се дължи на травма, физическо натоварване, падане, удар. 
 
Много е важно, ако болката в кръста не отмине за период от три дни, да се потърси лекарска помощ, за да установи причината и да се назначи адекватна терапия. Когато болката продължи три месеца, тя става хронична и тогава вече се налага по-сериозно лечение. 
 
Йога също би могла да бъде полезна в подобни ситуации. Поза сфинкс е променена версия на асаната bhujangasana. Поза сфинкс може да помогне за укрепването на гръбнака и за облекчаване на болката в областта на кръста. 
 
Практикуването на тази асана стимулира и коремните органи, подобрява кръвообращението и помага за облекчаване на стреса
 

Стъпки за изпълнение на поза сфинкс?

  • Да се легне по корем като пръстите на краката са опрени на пода. Челото трябва да бъде отпуснато върху земята.
  • Краката трябва да се поставят близо един до друг, като петите и ходилата леко се допират.
  • След това лактите трябва да се поставят под раменете и предмишниците, като са успоредни и един на друг. Дланите са върху пода.
  • Докато се вдишва, главата трябва бавно да се повдигне, последвана от гърдите и корема, като в същото време пъпът трябва да бъде „залепен“ за пода.
NEWS_MORE_BOX

 

  • С подкрепата на ръцете, торсът трябва да се издърпа назад, а погледът да е насочен напред. Краката трябва да останат близо един до друг.
  • Позата трябва да се задържи в продължение на няколко последователни вдишвания, след което бавно да се пристъпи към връщане в начална позиция. 
 
Поза сфинкс не бива да се практикува в случай на фрактура на ребрата или китките, както и при скорошна операция в областта на корема. Тази асана трябва да се избягва и от бременните жени.