Йогийската поза Utthita sarvangasana може да бъде ефективен начин за укрепване на гръбначния стълб. С нейна помощ се подобрява функцията на щитовидната жлеза, която има пряко отношение към метаболизма и поддържа нивата на енергията през деня. 
 
Освен това, тази асана подобрява притока на кръв към лицето и подобрява вида на кожата
 
Стъпки за изпълнение на Utthita sarvangasana:
  • Ляга се по гръб на постелката и краката се разтягат навън.
  • Следва сгъване на краката в коленете и бавното им повишаване, докато се вдигнат нагоре.
  • Дланите на ръцете се поставят на гърба и, докато се вдишва, се използват като опора за повдигане на тялото. Пръстите на краката следва да са насочени към тавана. Цялата тежест на тялото трябва да е върху раменете, а дишането да бъде бавно.
  • Левият крак следва да бъде поставен във вертикално положение и като се издишва бавно, десният крак се понижава и стъпалото се поставя зад главата. Следва да направим опит да докоснем пода с пръстите на десния крак, като се уверим, че левият крак е изправен.
  • Тази позиция се задържа колкото е възможно, докато се диша бавно и дълбоко. 
NEWS_MORE_BOX
  • За да се освободим от асаната, десният крак се повдига нагоре и тялото се снишава. Трябва да се внимава да не се наранят ръцете и раменете, докато се връщаме в изходна позиция. 
 
Позицията не бива да се практикува, ако страдаме от травма в областта на гръбнака или врата, както и при високи нива на кръвното налягане. Освен това, асаната следва да се практикува под наблюдение на инструктор. 
 
Бременните жени и тези, които са в менструация, също следва да я избягват.