Болките в областта на кръста са много често срещано оплакване сред хората, особено сред тези, които не водят активен начин на живот.

 

Йога включва ментални и физически практики, които да подпомогнат успокояването на ума, както и разтягането и укрепването на тялото.


 

Някои от позите в йога значително подпомагат за облекчаване на болките в кръста, като и за разтягането и укрепването на неговите мускули.

 

За постигането на най-добри резултати, при които да се наблюдава укрепване и посдилване на мускулатурата е възможно различните йога асани да бъдат съчетани с други форми на упражнения, включително кардио, както и тренировки с тежести.

 

Чрез редовни практики мускулатурата на гърба, която не се използва редовно се укрепва и по този начин се намалява възможността от появата на травми, които често са резултат от слаби или претоварени мускули.

 

За минимален риск от наранявания е препоръчително плавното, бавно и внимателно практикуване на различните асани. Внезапните движения или силните усуквания могат да преразтегнат или напрегнат значително мускулатурата на човека.

 

Според различни изследвания, индивидуалните йога програми, които са съобразени с конкретните нужди на човека, значително биха могли да подобрят негативните усещяния на болка, както и цялостното му качество на живот.

 

За отпускане не напрежението в кръста се препоръчват различни йога пози, една от тях е детската поза. Тя представлява релаксираща поза, която едновременно с отпускането предоставя активно разтягане на тялото.

 

Детската поза е една от основните асани в много йога практики и може да бъде полезна за хората, които искат да намалят болката и напрежението в своя гръб.

 

Гледащо надолу куче е друга популярна поза в йога, която може да помогне на хората да се справят с болките в долната част на своя гръб. Тази асана облекчава и оплакванията от ишиас, тъй като помага за лекото разтягане на мускулите в задната част на бедрото и крака.

 

Поза Сфинкс е друг начин, чрез който човек може да изпъне своя гърб и да активира мускулите на гръбначния си стълб. Това би могло да облекчи напрежението в целия гръб. Препоръчва се при повечето начинаещи.

 

Съществуват и други пози в йогата, които могат да подпомогнат за облекчаването на болките в кръста. Въпреки тези позитиви обаче, при по-сериозни проблеми или заболявания, които засягат кръста се препоръчва консултацията с лекар.

 

Ежедневните практики невинаги са достатъчни за отстраняването на болката в дългосрочен план. При поддържане на умерено телесно тегло и добра физическа активност, йога практиката има по-добра ефективност.

 

Референции:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6937885/