Независимо от факта, че в йога липсва съревнование често от значение за мъжете, те започват все повече да се интересуват от индуистка философия поради нейните ползи в дълбоко енергиен аспект. Веднъж запленени от физическите и духовни практики в йога, те стават постоянни и отделят време за своята практика. Това е напълно логично, тъй като за много мъже концентрацията е основна част от тяхната работа, а равновесните асани работят за остър и бистър ум.

 

Ето някои йога упражнения, които определено биха тонизирали цялостно тялото на мъжа, както и биха успокоили понякога хаотичното му ежедневие.


Поза воин 2 - Вирабадрасана е лесна за мъжете, тъй като тя е част от асаните за трета чакра, която е и мъжка чакра. Асаната дава увереност и мъжете се чувстват комфортно в нея. Позата засилва мускулатурата на краката и укрепва торса. С редовна практика, човек увеличава енергията си и се чувства тонизиран и здрав.

 

Поза Воин 2 се изпълнява в права позиция и не е необходима постелка. Разтворете краката около метър. Обърнете дясното стъпало на дясно и обърнете внимание на петите да останат в една линия. Сгънете десният крак в коляното, така че коляното и глезенът да бъдат на една височина точно над стъпалото и изпънете левия крак като натискате земята с вътрешната част на стъпалото. Разтворете ръцете и насочете погледа в пръстите на дясната ръка. Стегнете седалището и приберете таза навътре. Задръжте в позата и повторете с левия крак.

 

Натрупването на мускулна маса води до липса на гъвкавост, особено в бедрата, затова е нужно в редовните спортни занимания мъжете да правят стречинг за бедренните мускули.

 

Суптавирасана - поза „легнал герой“ е йогийска позиция трудна за всички, дори за децата, но може да бъде изпълнена с помощта на блокчета под гърба и седалището. Тази предизвикателна асана работи в дълбочина за отпускането на бедрата и кръста.

 

NEWS_MORE_BOX

 

 

Застанете на колянна опора на постелката. Коленете са разтворени на нивото на хълбоците. Опитайте се да седнете между краката. Ако това е невъзможно или твърде болезнено, поставете опора под седалището - блокчета или одеяло. Поставете дланите зад гърба и се опитайте да свалите лактите на земята. Пълното изпълнение на асаната е да свалите гърба на земята, но при мъжете, бедрата са силно развити и това разтягане може да се получи много трудно и с много практика.

 

Упражнения за разтягане на слабините и вътрешната част на бедрата са необходими за всички активни спортисти, особено феновете на футбола. Футболистите са предразположени към пубоаддукторен синдром или увреждане на сухожилията на вътрешните бедрени мускули. Поза конник - Ашва Санчаласана е асана, която разстяга аддукторните мускули и предпазва от подобни травми. Не случайно футболни звезди като Бербатов и Бекъм започват деня си с йога. Ето и изпълнението на позата:

 

Застанете на колене и длани. Изнесете дясното стъпало максимално напред и отпуснете тежестта върху десния крак. Останете така за няколко вдишвания и издишвания и направете същото с левия крак. Ако сте по-напреднали, вдигнете ръцете над главата, но не повдигайте тялото нагоре, то трябва да тежи надолу, за да се отпуснат бедрата.

 

С редовни занимания по йога, няма вероятност от преразтежение на аддукторите и на сухожилията. Намалява се вероятността и от възпаления на коленете, които често се случват и при най-добрите тенисисти и скиори. Беспорен факт е положителният ефект на йога срещу болки в кръста.

 

Посещавайки йога клас, мъжете действително показват нов модерен облик с готовност и желание да работят над егото си. Какво по-хубаво от това за мъжкото съсловие да излъчват сила и здраве?