Йога за бременни може да донесе много ползи както за майката, така и за бебето. Йога създава връзка между външния и вътрешния свят на бебето. Тя помага на бъдещата майка да се „настрои на честотата“ на растящото в нея дете и неговите нужди. 
 
Позите могат да помогнат и за подобряване на издръжливостта, както и за успокояването на ума – необходими както за раждането, така и за грижите за бебето след това. 
 
Йога помага за добрия баланс, тъй като по време на бременността той е нарушен от растящото бебе. Повишените нива на естроген и прогестерон водят до емоцинално „изцеждане“. Фокусирането върху дишането по време на асаните помага за „фината настройка“ на баланса – физически и емоционално. 
 
С порастването на бебето определени мускулни групи търпят все по-голямо натоварване, особено в областта на кръста. Нарастващото тегло на бебето се отразява също така и на бедрата, а уголемените гърди напрягат раменете и врата. Йога може да помогне за облекчаването на тези неразположения. 
 
Преди да се пристъпи към изпълнение на каквито и да е асани, бъдещата майка е препоръчително да се консултира с лекаря си. По отношение на позите, специалистите обясняват, че сред най-подходящите са такива, в които се включват клякания, тъй като те биха подготвили майката за раждането
NEWS_MORE_BOX
 
 
Има също така и пози, които помагат за предотвратяването на стриите. Определени асани, при които има отваряне на бедрата, изграждат гъвкавост.
 
Трябва да се избягват всякакви завъртания и натоварвания в областта на корема, а позициите да се изпълняват под контрола и наблюдението на професионален инструктор по йога.
 
При желание на бъдещата майка да се занима с йога през бременността, препоръчваме да се насочите към групови занимания със специално изговена програма упражнения, водени от квалифициран и специално подготвен инструктор по йога.