Ако страдаме от проблеми със стомаха, запек, болка в гърба или просто схващане, вследствие на дълги часове, прекарани в седене, позата Утхита Триконасана на йога може да помогне. Тя е и чудесен начин за поддържане на цялостния баланс в организма и спокойствието на ума. Също така укрепва и мускулите в областта на врата, раменете и гърба. Отразява се благоприятно и на краката, коленете, глезените и гърдите
 
Изпълнението на Утхита Триконасана подпомага и храносмилането и метаболизма. В допълнение, подобрява и психическото равновесие, като се понижава чувството на тревожност. По този начин помага в борбата срещу кислеинността и стомашните проблеми, свързани със стреса
 

Стъпки за изпълнение на позата: 

  • Застава се в изправена позиция, като краката са разкачени. Ходилото на единия крак се завърта така, че пръстите да са обърнати навън, а ходилото на другия се завърта леко навътре.
  • След това ръцете се разтягат настрани, бедрата се огъват, а едната ръка се понижава към крака, чието стъпало е обърнато навън, като едновременно с това другата ръка се повдига нагоре. Трябва да се уверим, че теглото е разпределено еднакво върху двата крака.
  • Издишва се и тялото се навежда настрани към ръката, която е приведена надолу. Ръката може да се постави върху глезена или коляното. Ако тялото е много гъвкаво, може да се направи опит да се постави дланта върху пода. 
NEWS_MORE_BOX
  • Диша се бавно като целта е тялото да се отпусне. Бедрата трябва да са изправени и тялото да не се навежда напред или назад.
  • Следва издишане и връщане към начална позиция. Позата се изпълнява и от другата страна. 
 
Не е препоръчително тялото да се насилва. Гъвкавостта изисква време. Позата трябва да се избягва, в случай на високи или ниски нива на кръвното налягане, както и при травма в областта на врата или гърба. 
 
Утхита Триконасана не бива да се практикува и от тези, които страдат от мигрена или имат диария.