Все повече хора се оплакват от дисфункция на щитовидната жлеза, а някои дори не подозират, че имат проблем с най-голямата ендокринна жлеза с вътрешна секреция. Болестта на Хашимото е автоимунно заболяване, което влияе директно засяга щитовидната жлеза, а основен фактор за отключането му е стресът. При тази болест често щитовидната жлеза не произвежда достатъчно хормони, подобно на хипотиреоидизма.

 

Всички обърнати пози в йога, стимулират функцията на щитовидната жлеза. Всяка позиция на тялото, в която главата е по-ниско от нивото на сърцето е обърната. При тиреоидит, конкретни йога пози стимулират жлезата, така че хормоните й усилват процесите на разграждане и спомагат за превръщането на излишните мазнини в енергия.


 

Поза “Риба (Матсиясана) е перфектна, ако често чувствате умора. Това е асана, която балансира функцията на щитовидната жлеза и повлиява благоприятно върху общото състояние на организма.

 

Легнете по гръб на пода с изпънати крака. Долепете краката един до друг, а ръцете поставете плътно до тялото. Може да поставите дланите под седалището. Повдигнете гърдите нагоре като извиете гръбнака максимално и разтворите раменете. Опитайте се да допрете главата до земята като я извиете назад. Ако не стигате земята, можете да поставите одеало под главата. По добре е да има опора отколкото главата да виси надолу и да се чувства напрежение в шията и врата. Останете в позата за няколко вдишвания и издишвания. Излезте от позата като свалите гърбът на земята.

 

Преди да продължите с другата асана, може да си прегърнете краката към гърдите и да се залюлеете настрани за масаж на гръбначният стълб.

 

Друга поза, която е сред най-добрите асани за подобряване на кръвообращението на жлезата и засилване на функцията й, е „свещ” (Сарвангасана).

 

Това е най-ползотворното упражнение за подобен здравословен проблем. Натискът, който се оказва от брадичката към гърдите, стимулира функцията на щитовидната жлеза, както и на други жлези в областта на главата като хипофизната и епифизната жлеза, които също оказват влияние върху функцията на щитовидната жлеза. Свещ е една от най-активната поза в йога, която помага за добро кръвообращение, подобряване на метаболизма и предотвратява натрупването на килограми което е често срещано при дисбаланс на щитовидната жлеза.

 

NEWS_MORE_BOX

 

 

Отделете време на края на практиката за релаксация. Отпускането на ума намалява нивото на стрес и успокоява дълбоко целия организъм.

 

Йога помага да се намалят сиптомите на синдрома, но не е метод за лечение. Ако диагнозата е открита в ранен стадий, щитовидната жлеза може да бъде пощадена и да се блокира този процес на унищожаването на нейната функция. За по-успешно алтернативно лечение, в допълнение на заниманията по йога, можете да промените хранителните навици с цел да очистите организма от токсините, тъй като това е от изключително голямо значение за правилното функциониране на щитовидната жлеза.

 

Пийте повече вода. Алкалната храна и пробиотиците са за предпочитане, но не ограничавайте месото.

 

Най-добрата профилактика е да се води здравословен начин на живот за блокиране на автоимунните процеси и засилване на имунитета.