Много хора като чуят дискова херния се плашат, че могат да останат обездвижени завинаги, но това не е така. Дисковите хернии могат да причинят неврологични болки, но не означава, че не биват излекувани. Факт е, че увреденият диск не може да възвърне предишните си качества, но с редовен комплексен подход от йога, физиотерапия и редовно движение, човек може да възвърне нормалния си начин на живот и да намали болката в мускулите, в областта на прешлените и по курса на засегнатите нерви.


Независимо от диагнозата, всички спортовете, които разтягат гръбначният стълб са подходящи, но най-вече практикуването на йога за огъвкавяване и увеличаване издръжливостта на всички мускули стабилизиращи гръбнака.

 


Дисковата херния засяга гръбначния стълб, разкъсвайки външния фиброзен пръстен на междупрешленните дискове и това позволява на меката централна част да се деформира и да навлезе в гръбначно-мозъчния канал, като притисне структурите, които се намират в него. Най-чести форми са цервикалната и лумбалната дискова херния, макар че може да се получи на всеки диск. С годините дисковете се дегенерират като се втвърдяват, сплескват и така външната капсула на диска става по-слаба и податлива на травми.


Не чакайте да усетите сетивни нарушения като изтръпване и иглички, за да започнете с йога.

 

Поза Камила (Ущрасана) тонизира мускулите в областта на кръста и поддържа подвижността на гръбнака. Застанете на колянна опора. Поставете ръце на кръста , стегнете седалището и започнете да извивате гърба назад. Не извивайте главата прекалено много, упражнението е за огъвкавяване на гръбначният стълб. Задръжте краката в прав ъгъл, хълбоците трябва да останат на едно ниво с коленете, за да се изолира кръста. Това е начален етап на поза Камила. По-напредналите които нямат сериозни проблеми с гръбнака и имат добра гъвкавост ,могат да опитат да свалят ръцете на пода или да хванат глезените си, като пак внимават тялото да не слиза към земята, а извивката да е само от гръбначният стълб.

 

NEWS_MORE_BOX

 

 

Тази поза не трябва да се практикува ако има на лице остри болки. Когато болките са силни, единствено може да се прави поза крокодил която намалява притискането на нервите и облекчава симптомите. Можете да изпълните асаната като легнете по корем и опрете брадичка на дланите. Ръцете са сгънати в лактите. Поза крокодил намалява стреса върху нервите и облекчава симптомите като подобрява еластичността, плъзгаемоста и проводимоста на засегнатите нерви.

 

Ако работата ви е свързана със седене на стол, ставайте на всеки час и се раздвижвайте, тъй като седеното е един от най-големите причинители на дегенеративни изменения в гръбначния стълб.

 

Избягвайте да вдигате тежести и се старайте да ги разпределяте равномерно върху гръбначния стълб . Не са препоръчителни интензивни спортове, тъй като те допълнително спомагат за износването на дисковете. Придържайте се към лека йога практика.