Йогата е тренировка на ума и тялото, която се базира на движенията на човека и може да има различни позитиви за неговото здраве. Тя съчетава нежни движения с контролирано, фокусирано дишане и медитация.

 

Според проучвания практикуването на йога може да подпомогне при облекчаването на специфични симптоми, намаляване на възпалението и подобряване на качеството на живот на човека.


 

Този вид практики са започнали първоначално в Индия, но в момента стават все по-популярини в цял свят.

 

Йога практиката може да бъде различни видове в зависимост от начина на изпълнение на различните пози.

 

Айенгар йогата е разновидност, която би могла да подобри нивата на кръвното налягане. Проучване по темата е публикувано в Evidence-based Complementary and Alternative Medicine. Участниците в него практикуват този вид йога за период от 12 седмици.

 

Още едно проучване за промени в на начина на живот и изследване на кръвното налягане, проверява какво е влиянието на хатха йогата върху систолното и диастолното налягане. В него участниците отново практикуват 12 седмици.

 

Като цяло стойностите, с които се понижава кръвното налягане са малки, но въпреки това рискът от леталитет в резултат на сърдечно нарушение се понижава със 7%, както и риска от фатален индулт с 10%.

 

Според изявление на Американската Кардиологична Асоциация проведените наблюдаделни проучвания относно благоприятното влияние на йога практиките върху кръвното налягане на хората са с малък мащаб.

 

Поради тази причина йогата не би могла да измести медикаментозното лечение на тези пациенти, но няма да им навреди.

 

Практикуването на йога носи позитивно влияние върху здравето на хората. Тя повишава подвижността, силата и стабилността на тялото. Освен това се наблюдават подобрения в дишането.

 

Елементът на медитация, който тя включва също е позитивен за тялото. Някои изследвания твърдят, че медитацията може да помогне за намаляване на кръвното налягане, въпреки че тези понижения не винаги са в големи стойности.

 

Медитацията е особено ефективна за редуциране на стреса, който се натрупва в ежедневието на хората.

 

При започване на йога практики е много важно, да наблюдавате специалист. Неправилно изпълнени пози биха могли да навредят на тялото ви.

 

Източници:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0889159115001658

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3145370/

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/jch.12772

https://www.ahajournals.org/lookup/doi/10.1161/HYP.0b013e318293645f