Немско проучване, публикувано в The Journal of Pain, посочва че практикуването на йога може ефективно да облекчи болката във врата и да подобри психическото състояние и качеството на живот.
 
За болката във врата говорим, когато изпитваме болезненост в част или по продължение на разстоянието от долния край на главата до раменете. Тя може да се разпространява и в горната задна част на раменния пояс и ръцете. 
 
Според научната публикация около 20% от населението страда от хронична болка във врата, причинена от различни структурни дисфункции в областта на шията, което води до влошаване качеството на живот. 
 
Изследователите установяват, че практикуването на точно определен вид, Лиенгар йога, намалява болката не само във врата, но и в кръста.
 
При Лиенгар йога се набляга главно на асаните, а не на техниките за дишане.
 
В проучването взимат участие 77 души с оплакване в областта на врата. 38 от доброволците започват да упражняват Лиенгар йога, а останалите 39 практикуват традиционна терапевтична гимнастика.
 
Резултатите показат, че има значително и клинично значимо намаляване на болката сред доброволците, практикуващи йога. Изследователите обясняват, че йога тонизира мускулите и освобождава напрежението. Намалява стреса и свързаните с него схващания в областта на врата.
 
Болката във врата може да се избегне, като при стресов период се стремим да отпуснем мускулите в тази област и си създадем някои нови здравословни навици. Трябва да се избягва седенето в една и съща поза продължително време – например пред телевизора или компютъра.