Напрежението на работното място, за съжаление, е ежедневие за много хора. То може да навреди на здравословното ни състояние – и психическо, и физическо. Една от изключително неприятните последици на стреса, която, освен на здравето, може да навреди и на работата ни, е загубата на самообладание. В тези случаи можем да се объркаме до такава степен, че да станем неспособни да защитим себе си и тезата, която представяме например.
 
Има обаче начин, с който йога може да ни помогне да „охладим“ напрежението и да запазим самообладание. Така например практикуване на 20 минути Хата йога преди важна презентация може да намали чувството на тревожност и да ни помогне да се съсредоточим. Това сочи проучване, публикувано в Journal of Physical Activity and Health.
 
За целите на проучването изследователите провеждат два експеримента, в които участие взимат 30 студентки. При първия експеримент на екран е показана серия от стрели. Участничките трябва да натиснат бутон, който съответства на посоката, която сочи дадена стрелка. 
 
През първия ден участничките не извършват никаква физическа активност преди изпълнението на поставената задача. През втория те извършват еднообразна физическа активност, а през третия ден отделят 20 минути за Хата йога. Хата йога е термин, който обхваща различни асани, както и практики за дълбоко дишане
NEWS_MORE_BOX
 
 
При втория експеримент участничките трябва да наблюдават поредица от различни обекти отново на екрана и да използват клавиатурата, за съобщят дали са виждали даден обект и преди. 
 
И при двете задачи участничките демонстрират значително по-добри резултати, след заниманията си с йога, в сравнение с постигнатите резултати след аеробните упражнения или след липсата на всякаква физическа активност
 
Авторите на проучването обясняват, че йога е активност както за тялото, така и за ума. Тя намалява стреса и чувството на безпокойство, което подобрява и когнитивните ни умения. Нещо повече – когато йога се изпълнява правилно, ние се концентрираме върху дишането и движенията си и потискаме мислите, които ни разсейват. Това пък ни учи как да бъдем по-осъзнати във всеки един момент.