Дисбалансът в нивата на естрогена в организма може да доведе до проблеми с теглото, безплодие и дори рак. Редица фактори, свързани с околната среда, могат да го отключат, но е полезно да знаем, че йога помага за поддържане на естрогена в норма, благодарение на тези две пози...
 

Пашчимотанасана, Седнал наклон напред

Тази поза стимулира хипофизната и надбъбречните жлези и помага за формиране на хормона естроген. 
 
Стъпки за изпълнението ѝ...
  • Сяда се на пода с изпънати напред крака, които са събрани един до друг. Пръстите на краката са насочени към тавана.
  • Докато се вдишва, двете ръце се изтягат напред. По време на издишване, следва да се наклоним към ходилата, като същевременно поддържаме гръбнака изправен. Задържаме палеца на крака с полазалеца и палеца на ръката. През това време вдишваме.
  • Следва издишване и постепенно навеждане напред, като целта е да с чело да докоснем коленете. Лактите докосват пода.
  • Остава се в тази позиция за поне 10 – 20 секунди, докато задържаме дъха си. След това бавно се връщаме към начална позиция, докато се вдишва. Асаната следва да се повроти 5 – 6 пъти.
 

Яну Ширшасана

Тази асана не само подпомага формирането на естроген, но също така и стимулира щитовидната жлза, бъбреците, панкреаса и балансира нивата на кръвната захар. 
 
Стъпки за изпълнение на асната...
  • Сяда се на пода с изпънати напред крака.
  • Вдишва се и дясното коляно се свива. Десният крак се поставя в близост до перинеума.
NEWS_MORE_BOX

 


  • Следва вдишване и придвижване на дясното коляно настрани. Дясното стъпало е поставено върху вътрешната част на лявото бедро.
  • Докато се издишва, огъваме левия крак, притискаме надолу горната част на бедрото и удължаваме гръбнака.
  • По време на издишване, следва да се обърнем леко към левия крак и да се наведем напред.
  • Гръбнакът се придържа изправен, гърдите – отворени, а раменете – понижени. Лицето се отпуска.
  • Позицията следва да се задържи в продължение на 1 – 3 минути.