Ин йога представлява медитивен вид на йога, при който асаните се задържат приблизително от три до седем минути. Тя е препоръчителна за начинаещите, тъй като подобрява мобилността и гъвкавостта на тялото. 
 

Има някои различия между Хатха йога и Ин йога:

  • Дишане. При Хатха йога фокусът е насочен към контрола на дишането и на степента на осъзнатост. При преминаването през различните пози е нужно да задържаме въздух и да дишаме дълбоко. При Ин йога трябва да запазим нормално дишане.
  • Разтягане. При Хатха йога има бързо преминаване към различни пози и обикновено за един час се практикуват най-различни асани. Различното при Ин йога е, че там една поза следва да се задържи за по-дълго. Дадена асана следва да се задържи поне за пет минути. 
Тази форма на йога е съсредоточена върху разтягането и тъканите в ставите. Поради тази причина, практикуването на Ин йога подобрява двигателните функции. 
 

Какви ползи носи изпълнението на Ин йога?

  • Неконтролираното дишане помага за балансиране на ума и тялото, както и за достигане до по-дълбоко състояние на релаксация. Хатха йога също е чудесен начин за успокояване на ума, тялото и душата
NEWS_MORE_BOX

 


  • Ин йога е изключително подходяща и за облекчаване на стреса и чувството на тревожност. Задържането на позите облекчава напрежението в целия организъм. Дишането помага за намаляване нивата на кортизола, което облекчава стреса.
  • Практикуването на Ин йога може да подпомогне метаболизма и естествената му способност да елиминира токсините и остатъчните продукти в организма.
  • Този вид йога активира парасимпатиковата нервна система, като по този начин се подпомага движението на хранителни вещества и кръв.