Позата Veerasana или поза на героя е прекрасен начин, с който йога ни помага да тонизираме мускулите на бедрата, ханша и ръцете. Дори и като лек при артрит, позата помага да се повиши циркулацията на кръв в областта на ставите – колене, глезени и лакти, като ги укрепва. 
 
Повишената циркулация също помага да върнем ставите в равновесие, като се увеличи тяхната гъвкавост. Освен това, тонизира мускулите на гърдите и спомага за подобряване на капацитета на белите дробове
 
Как да изпълним позата? Трябва да седнем удобно на постелката, върху която изпълняваме йога. Краката трябва да бъдат изпънати и същевременно да държим гърба изправен. 
 
След това сгъваме левия си крак в коляното като поставим пръстите на крака под лявото бедро. Така ще изглежда, сякаш балансираме на пръстите на краката. Трябва да сме сигурни, че не „поставяме“ цялото си тегло на този крак. 
NEWS_MORE_BOX
 
Следващата стъпка е да сгънем коляното на десния крак и да поставим стъпалото му върху бедрото на левия. След това трябва да протегнем ръце напред, а после да ги поставим над главата. 
 
Ръцете трябва да свием в лактите и да съединим дланите – подобно на позиция Намсте, а после да ги поставим на главата. 
 
Възможно е да губим баланс през първите няколко пъти, когато изпълняваме тази поза. Не трябва да се отказваме, с течение на времето ще успеем да се задържим.