През зимата е съвсем естествено да не желаете да се напрягате за нищо и да ставате все по-трудно от леглото. Не се чувствайте виновни за това, забавянето на ритъма понякога е полезно за нервната система и за креативността. Ленивата нагласа към живота ни прави по изобретателни и понякога е препоръчително човек да спре да върши сто неща и да се отпусне, за да се фокусира върху по-важните неща. Някои пози могат да станат любими на по-пасивните хора, защото се изпълняват бавно и без никакво напрежение, а в същото време имат многобройни ползи на психическо и телесно ниво. Тези седем асани ще ви помогнат да се чувствате прекрасно, без да полагате усилия.

 

1. Поза пеперуда в легнало положение


Асаната е благодат за кръста и за жените, които имат болезнен предменструален синдром и цикъл. Легнете на пода или в леглото по гръб. Сгънете краката в коленете и съберете стъпалата едно до друго. Отпуснете коленете настрани и оставете краката да натежават надолу. Останете в позата колкото ви е приятно. 

 

2. Усукваща поза с крака настрани

Отново в легнало положение останете по гръб. Свийте десния крак и го усучете на ляво като целта е коляното да се отпусне надолу към земята. Ръцете поставете настрани и завъртете главата на дясно. Повторете с другият крак. Позата помага при болки в гърба и раменете ускорява метаболизма. 

 

3. Крака, повдигнати към стената

Упражнението помага за премахване на тежест и отоци в крайниците. Краката се повдигат на минимум 45 градуса от земята, за да има ефект. Това е отлично упражнение за хората, които имат разширени вени, защото облекчава болките в краката.

 

4. Наклон с глава към краката от седнало положение

 

Седнете с изпънати крака напред. Вдишайте с ръце нагоре като в същото време се постарайте максимално да издължите гръбначният стълб. В издишването отпуснете горната част на тялото надолу към краката. Пребройте 10 дълбоки вдишвания и излезте от позата.

5. Отпускане на седалищен мускул и тазобедрени стави от легнало положение

 

Ако чувствате скованост в тазобедрените стави, тази поза е вас. Легнете по гръб и сгънете краката в коленете като приближите стъпалата до седалището. Повдигнете десния крак и го поставете върху левия, така че десният глезен да се отпусне на лявото бедро, а дясното коляно да сочи навън. Повдигнете лявото стъпало от земята и насочете краката към гърдите. Опитайте се да прегърнете с ръце лявото бедро и не позволявайте на дясното коляно да се прибира навътре. Отпуснете гърба на земята. Останете в позата колко ви е необходимо и повторете с другият крак.

 

6. Кръгове с глава за отпускане на врата и раменете

В седнала удобна позиция, започнете да въртите много бавно главата на дясно и после в другата посока. Вдишвайте при повдигането на главата нагоре и издишвайте, когато брадичката е към гърдите. Старайте се да не напрягате раменете. Позата премахва главоболието и сковаността във вратните прешлени.

 

7. Усуквания по корем 

Легнете по корем с ръце настрани. Отпуснете главата на дясната страна. Повдигнете десния крак нагоре ,след което го отпуснете наляво от външната страна на левият крак. Останете в поза за 5 вдишвания и повторете с другия крак като обърнете главата на лявата страна. Това упражнение е полезно при гръбначни изкривявания и проблеми с кръста.