Пандемията COVID-19 промени много неща. Включително и начина, по който започваме дена. През цялото време много хора се борят да влязат в добра форма – не само физическа, но и психическа. Не малко от нас продължават да изпитват пристъпи на стрес, тревожност, депресия или „умора от криза“. Може да има просто решение, което може да ни помогне да възвърнем фокуса си, да подобрим настроението си и да не краде много от времето ни?


Отговорът е медитация. Отнема само няколко минути - и можете да се прави в леглото.


С ръководството за медитация Ребека Боруки е решена да докаже, че всички имаме време да медитираме, дори и само за няколко минути. Книгата й „Имаш 4 минути да промениш живота си“ се фокусира именно върху това: четириминутни медитации.



Докато много хора смятат медитацията за инструмент за релаксация, тя може да бъде и начин за презареждане и фокусиране. Боруки споделя, че тази проста медитация, може да помогне сутрините да започнат по-добре.

 

Стъпка 1: Утвърждаване


Вместо да посегнем веднага към смартфона, когато се събудим е добре да останем в леглото и да повторим три пъти „благодаря“. Идеята е проста – според Боруки по този начин задаваме тон на благодарност за деня. „Благодарен си, че пред теб има съвсем нов ден“.

 

Стъпка 2: Дишане


Съсредоточаваме се върху вдишванията си и мислено проследяваме какво усещаме при всяко вдишване и издишване, повтаряйки „вдишвай“ и „издишвай“. Фокусирането върху думите помага да се прогонят разсейващите мисли. Нужно е да се повтори 10 пъти.


След това, Боруки казва, да започнем да „изпращаме“ дъха си в различни части на тялото си. „Вдишайте и напълнете дробовете си и си представете как дъхът стига чак до върха на пръстите ви“, съветва тя. „Преминавате през всички различни части на тялото, докато дъхът не стигне до пръстите на краката. Трябва да отнеме около пет цикъла на дишане, за да може дъхът да обиколи цялото тяло“.

 

Стъпка 3: Намерение


Последната стъпка е да определим своето намерение за деня. За да насърчим една страхотна сутрин, Боруки предлага да си кажем: „Аз съм пълен с енергия и готов за деня“. Повторете това три пъти. Това ви ободрява и задава тон на оптимизъм“, казва още тя. Можем разбира се, да използваме и друга фраза, която ни прави щастливи и мотивирани.


„Когато я повтаряте отново и отново, тя се запечатва във вашето подсъзнание и можете да я носите със себе си през останалата част от деня“, категорична е Боруки.


И това е всичко. Сутрешната медитация трябва да отнеме между три и четири минути, в зависимост от това колко дълги са вашите вдишвания. А най-добрата част е, че дори не е нужно да ставаме от леглото.

 

Източник: USA Today.