Йога може да донесе изключителни ползи не само на тялото и ума, но и на очите. Упражненията на йога могат да облекчат сухотата и напрежението в очите – симптоми, от които са засегнати около 90% от хората, ежедневно работещи на компютър. Полезни са също така и за ограничаване на сърбежа при сенна хрема
 
Как работят упражненията? Има 6 мускула, които задвижват очната ябълка и според специалистите в областта трябва да се работи конкретно за тези мускули именно по начина, по който упражненията на йога го правят. 
 
Практикуването им може да се подобри зрението, гъвкавостта на окото, а също така и на тялото. 
 

Упражнение №1

Сядаме с кръстосани крака и се концентрираме върху дишането. Поглеждаме надолу пет пъти и затваряме очи. След това ги отваряме и поглеждаме наляво и надясно пет пъти, след което отново затваряме очите. 
 
Отваряме ги, поглеждаме в горния десен ъгъл и в горния ляв пет пъти и затваряме. Отваряме отново и този път поглеждаме в горния ляв, последван от долния десен също пет пъти и затваряме. Разтриваме длани и ги поставяме върху очите. Това ги затопля и хидратира
 
Специалистите предупреждават, че ако почувстваме дискомфорт по време на упражнението, трябва да спрем незабавно. 
NEWS_MORE_BOX
 

Упражнение №2

Задържаме химикал на една ръка разстояние. Фокусираме погледа си на върха на химикала и бавно започваме да го приближаваме към носа си. Упражнението следва да се повтори пет пъти. С течение на времето помага за подобряване на фокуса, укрепва мускулите на окото
 

Упражнение №3


Затваряме очи, след което разтриваме длани една в друга, докато се сгреят. Извиваме дланите и ги поставяме нежно върху клепачите си, без директно да ги докосваме. Повтаряме това три пъти. 
 
Това движение помага за релаксиране и възстановяване на мускулите на очите