Проблемите със съня са често срещани, а причините за тях могат да са най-различни – от прекомерна консумация на кофеин до спане през деня. Стресът или прекаленото време пред телевизора също могат да навредят на качеството на съня
 
При такива проблеми практикуването на някои асани на йога може да бъде от полза. Специалисти в областта предлагат две пози, заедно с насоки за изпълнението им...
 

Пашчимотанасана – Седнал наклон напред

Целта на тази асана е да релаксира организма, а не да го стресира. Възможно е да не успеем да докоснем пръстите на краката си в началото, но с течение на времето гъвкавостта на тялото се подобрява. 
 
Стъпки за изпълнение на асаната:
  • Сяда се на пода с изпънати крака.
  • Ръцете се вдигат над главата и следва бавно огъване напред.
  • Следва да направим опит да докоснем с пръстите на ръцете тези на краката, а с главата – коленете.
  • Когато се навеждаме напред, се издишва, дъхът се задържа, след което се издишва и следва изправяне.
 

Утанасана – Наклон напред в изправено положение

Практикуването на тази асана подпомага притока на кръв към мозъка и помага да релаксираме. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Как се изпълнява?
  • Застава се в изправено положение, ръцете се повдигат над главата, докато бавно се поема въздух.
  • Накланяме се напред, доколкото ни е възможно. Задните части се избутват назад, докато дланите докоснат пода, а главата – коленете.
  • Ако не можем да се наведем толкова и прасците се напрягат, можем да свием коленете малко. Остава се в тази поза, докато ни е комфортно.
  • За да се върнем в изходна позиция, се вдишва бавно, ръцете се поставят над главата, а предната част на тялото се изправя. Докато се издишва, ръцете се понижават. Важно е да запомним, изправянето започва от ханша, без да натоварваме мускулите.