6. Какви профилактични мерки могат да се вземат?

 

Нуждата от инсулин може да се редуцира чрез придържането към специален режим, който засяга предимно консумацията на въглехидрати. Въглехидратите се усвояват от организма след като се разградят на по-прости съставки. Някои въглехидрати се усвояват по-бързо от други, което ги отнася към групата с висок гликемичен индекс. Тези въглехидрати повишават кръвната захар рязко и изискват повече инсулин, който да регулира концентрацията й в кръвта.

 

Въглехидрати с висок гликемичен индекс или тези, които водят до рязък скок на захарта са чисти захари, бял хляб, брашна, картофи и продукти, изготвени с тях. 

 

Въглехидрати с нисък гликемичен индекс, чиято консумация води до плавно увеличаване на кръвната захар:

  • тестени продукти, които съдържат влакна (фибри) като пълнозърнест хряб и кафяв ориз
  • зеленчуци, които не съдържат нишесте като броколи, боб, аспержи, моркови и зелени зеленчуци

 

Когато въглехидратите се консумират в концентриран вид това силно повишава стойностите на кръвната захар, в сравнение когато се консумират в

богати на други съставки храни и ястия. Множество проучвания показват, че отслабването и аеробните упражнения повишават степента на усвояване на глюкозата от кръвта от мускулните клетки, в резултат на подобряване на чувствителността на клетките към инсулина.