7. Как можем сами за да се справим с безсънието?

 

Лекарска помощ трябва да се потърси, когато безсънието продължава повече от три седмици или по-малко, но нарушава дневните навици и задължения на болния.

 

Следните съвети могат да се приложат за се справяне със безсънието:

  • Опитайте се да заспивате и да се събуждате по едно и също време
  • Не стойте в леглото, когато не спите – ако не можете да заспите до 20 минути, станете и правете нещо друго, например четене на книга
  • Използвайте леглото само за сън и секс – не четете, работете или гледайте телевизия в леглото
  • Опитайте различни техники на релаксация
  • Избягвайте дремките през деня, намалете ги до най-много 30 минути и не ги правете след 15:00 
  • Направете спалнята си максимално комфортна за сън
  • Правете упражнения най-малко по 20-30 минути на ден
  • Избягвайте кафето, алкохола и цигарите – тютюнопушенето и пиенето на кафе след обяд пречат на заспиването. Въпреки, че алкохолът може да ви помогне да се заспите, сънят не е пълноценен и често може да се събуждате през нощта
  • Попитайте вашия лекар дали лекарствата, които приемате за вашите заболявания допринасят за безсънието ви. Също така проверете дали други продукти , които приемате съдържат кофеин и други стимуланти
  • Избягвайте да ядете големи количества храна преди лягане
  • Скрийте часовниците в спалнята – настройте будилник за да знаете кога да се събудите, но след това скрийте всички други часовници в стаята. Колко по-малко знаете колко е часа, толкова по-добре ще спите