5. Какви мерки може да предприеме всяка една жена сама?

На първо място стои редовната физическа активност, но не само по време на оплакванията - 30-минутна аеробика два -три пъти седмично, тичане в парка, плуване, дори танци или поне разходки. Смята се, че двигателната активност стимулира осовбождаването на ендорфини, които пък повлияват настроението, паметта и концентрацията и потискат болката. Със или без ендорфини, дори и краткото и леко физическо натоварване, винаги кара човек да се чувства по-добре, а да не забравяме и положителния ефект върху сърцето, теглото и общото състояние като цяло. Освен това, психическата умора и депресивните състояния също биха могли да се преодолеят с известна доза движение.

Не по-малка е ролята на стресът в живота ни. Оплакванията при предменструален синдром могат да се повлияят с избягване натоварващите ни в ежедневието ситуации или най-малкото пренастройване и възприемането им по друг начин. Емоционалната подкрепа от семейство и приятели тук също намира своето място.

Храненето е друг момент, на който може да се обърне внимание. Избягването на солени храни, водещи до задръжка на течности, около очакваната поява на симптомите би ги намалила. Препоръчва се замяната на сладките изделия с комплексни въглехидрати съдържащи се в ориз, зърнени храни, плодове и зеленчуци. Храненето по малко, на по-кратки интервали също е от полза. Необходимо е и ограничаване на кофеиновите напитки, алкохола и тютюнопушенето. Увеличаването на дневния прием на калций (чрез млечни храни или добавки) и магнезий, както и този на витамини А и Е са с позитивен ефект. Много жени облекчават оплакванията си с витамин В6. Ефектът е индивидуален, а и трябва да отбележим, че дозата е желателно да не надвишава 50мг дневно, поради очаквани симптоми от страна на нервната система при предозиране. Не бива приемът му да става рутина.

Лечението с билки не е регистрирано и контролирано от организациите, отговорни за това. Съставът и качеството на продаваните билки не е гарантиран. Използването им от редица жени обаче ни кара да споменем благоприятния ефект, който оказват. Такива са джинджифилът, глухарчето, листа от малина, масло от иглика.