6. На какво да обърнем внимание докато се храним?

Да не ядем между другото - правейки нещо друго докато хапваме, рискуваме не само да се окапем, но и също така да преядем и напълнеем. Гледайки телевизия, говорейки по телефона, четейки вестник, съсредоточаваме вниманието си върху друго, но не и върху порцията. Така не усещаме кога сме сити, дори вече преяли. Освен това, след като веднъж сме почнали да ядем,  ще ни бъде  трудно да спрем, най-малкото защото процесът е станал изключително механичен, без вложена особена мисъл. По-здравословно е да оставите всичко и да седнете на масата (повод и да се събере цялото семейство). Така ще се съсредоточите върху порцията и рядко бихте искали допълнително.

За къде бързате? Дъвчете бавно!
Поне 20 минути са необходими, за това мозъкът ви да каже,че сте сити. Ако изядете всичко за 5-6 минути той няма време да сигнализира, че вече сте поели достатъчно, а резултът - повече калории за подкожни мазнини. Забавете темпото, дъвчете добре, наслаждавайте се. Ако пък времето ви е наистина ограничено - по-добре е предарително да определите какво ще изядете.