2. Как да подходим към главоболието?

Не прекалявайте с аналгетиците. Не взимайте болкоуспокояващи повече от два пъти дневно. Свободно продаващите се в аптечната мрежа аналгетици са ефикасни за облекчаване на лека до средна болка.

Обърнете внимание на храните, отключващи мигрената. Болката при мигрена може да се отключи от някои напитки и храни, от силните миризми като цигарен дим, парфюм, от студ и интензивни физически и интелектуални усилия. Алкохолът, червеното вино/танинът, който се съдържа в него/, шоколад, нитрати, кофеинът в големи количества, орехите, лукът и аспартамите/ в диетичните газирани напитки/ трябва да се избягват.

Водете си дневник. В случай, че главоболието се появява често, отбележете всичко свързано с него: кога се появява, какви храни сте консумирали преди това, колко време продължава, къде е локализирано.

Консултирайте се с лекар за да се уточни произхода на главоболието и да получите адекватна терапия. Лечението е строго индивидуално. При навременна консултация със специалист значително намалява риска от хронифициране на главоболието и възникване на усложнения.