Храносмилателна система. Черен дроб, панкреас, жлъчен мехур | Улцерозен колит след прием на Уназин

Напиши отговор
  • Re: Улцерозен колит след прием на Уназин
    от д-р Цончев | 10.08.2018 17:41

    В ИСУЛ можете да потърсите доц. Големанов, той е добърспециалист
  • Улцерозен колит след прием на Уназин
    от Виктория | 10.08.2018 14:49

    Започвам историята от самото начало, тъй като незнам кое е свързано и кое не с проблемът, който ме мъчи в момента. Тази зима много боледувах /със все детето/, пих 4-5 антибиотика в рамките на 2-3 месеца, влизах в болница да ми лекуват уж тежка гнойна ангина - в крайна сметка ми лекуваха гърлото, а проблемът си ми остана в носа... Лекуваха ме с антибиотик Уназин 375мг. венозно и после го приемах и след изписването на таблетки /не случайно го подчертавам, по-късно пак се появява в историята/. По време на лечението ми се появи болка в дясното подребрие и 10 дни по-късно след едно изкашляне вкъщи си останах на дивана в страшни болки без да мога да стана. Диагнозата беше междуребрена невралгия /макар, че се чудеха и за бъбречна криза/, биха ми конска инжекция Трамал и си заминаха спешния екип. Както и да е, това се оправи след дълъг период и лечение с противовъзпалителни. По време на почивката ни в Гърция сега юни месец, се събудих един ден със странно усещане в устата, сякаш ми се разлагат бузите, все едно съм заспала с бонбон в устата, някакво усеща за плака по бузите по небцето, навсякъде по меките тъкани, както и към гърлото, усещах го и по дъгите. Реших, че нещо кофти съм яла или де да знам... Да, но то си остана чак докато се прибрахме. Като се прибрахме мъжа ми също започна да се оплаква от същото усещане в устата. Реших, че са гъбички в устата /ужас!/, отидохме на УНГ. Докторът каза, че не му прилича на гъбички, а на левкоплакична тъкан, прати ни да изследваме HPV. В това време си се лекувахме орално с Дактарин, Фунгостатин, Фариностим /за повишаване имунитета в устната кухина/. За радост, всички щамове на HPV излязоха отрицателни. После пуснахме обикновен гърлен секрет, от който на мен ми излязоха Staphylococcus Aureus 100 000 cfu/ml, а на мъжа ми Streptococcus pyogenes /beta heamolyticus gr.A/ 100 000cfu/ml. Объркващо! На мен ми беше назначено лечение с антибиотик УНАЗИН 375мг. + пробиотик Биопрон. Дозата на антибиотика беше 2 таблетки сутрин и 1 вечер. Да, обаче на втория ден получих страшно разстройство с кървави съсиреци. УНГ-то ми каза да спирам антибиотика, защото съм проявила непоносимост и това се изразявало като улцерозен колит /един от редките описани възможни странични ефекти/. Видя ми се странно, понеже този същия антибиотик го приемах и зимата, че даже и венозно ми го слагаха... Както и да е... до следващия ден кръвта в изпражненията беше отминала, но стомашния доскомфорт все още не, ядях по щадящи и сухи храни за всеки случай. После пък на третия ден имах запек... Сега постоянно имам бодежи на различни места, стомах ме боли и преди да ям и след това, една вечер ме боля доста силно, бодежи имам и ниско долу понякога пулсиращи, както и нагоре по гръдния кош, в слънчевия сплит... Въобще, нещата не са както трябва. Чакам за косултация с гастроентеролог, но нали е Август - всички са отпуска, а тези, които не са, нямат часове... Също така от няколко месеца страдам от умора, главата много често ме боли. Моля, ако някой се е срещал с нещо подобно, да изкаже мнение. Този колит остава ли си хроничен и изобщо колит ли е това? С мъжа ми все още не сме излекували странното явление в устната кухина, но сме спрели всякакво лечение и то като че ли лека -полека отшумява само. Той също се оплаква от болки в корема ниско долу и лек стомашен дискомфорт от известно време. Възможно ли е това да е някакъв вирус или е просто странно съвпадение? Ще се радвам и на добра препоръка за гастроентеролог, засега съм се насочила към б-ца "Св. Иван Рилски". Като цяло ми трябва добър диагностик, който да погледне на нещата по-отдалече и да вложи някаква мисъл.

Напиши отговор