Щитовидна жлеза. Базедова болест. Тиреотоксикоза. Тироидити | Хипотиреоидизъм и отслабване

Напиши отговор
  • Re: Хипотиреоидизъм и отслабване
    от Антония | 26.04.2016 09:23

    Много ви благодаря за отговора, д-р Цончев!
  • Re: Хипотиреоидизъм и отслабване
    от д-р Цончев | 25.04.2016 22:19

    Според мен няма основания за такива притеснения. Естествено трябва да ви контролира ендокринолог, но с тези показатели аз лично, чез да съм специалист не виждам проблем.
  • Re: Хипотиреоидизъм и отслабване
    от Антония | 21.04.2016 13:05

    Привет, д-р Цончев! Има развитие по моето заболяване, като до днес мислех, че то е в положителна насока. От миналата година насам си правих още две изследвания на хормоните на щитовидната жлеза и при последното изследване през януари се установи, че TSH е спаднало до 1,18. Личният лекар ми каза да продължавам да пия всяка сутрин на гладно час преди хранене половинка Л-Тироксин по рецепта. Симптомите почти изчезнаха, единствено през няколко дни ми се появяват леки депресивни настроения и умора, но това е поносимо. Днес обаче по случайност се срещнах с една дама, която ми заяви, че в гр. Севлиево имало страхотен ендокринолог, когото било задължително да посетя и ме разпита за състоянието ми, при което щом ѝ казах, че TSH за една година терапия е паднало от 4,2 на 1,18, то вече съм била в още по-опасната зона - хипертиреоидизъм и съм щяла да не мога да забременя и да ми се породи Хашимото. Моля ви, д-р Цончев, обяснете ми дали имам повод да се тревожа? Следващото ми контролно изследване е през юли, когато ще бъда в отпуск. Очаквам вашият отговор! Благодаря предварително!
  • Re: Хипотиреоидизъм и отслабване
    от д-р Цончев | 17.05.2015 20:59

    Мога да препоръчам добър ендокринолог в София, иначе на мен ми е трудно да отговоря еднозначно на въпросите ви. Пийте Л-тироксина както са ви го предписали, но по отношение на косата не мога да дам смислен отговор.
  • Хипотиреоидизъм и отслабване
    от Антония | 13.05.2015 13:41

    Здравейте, д-р Цончев! Пише ви момиче на 23 г.,имам нужда от съвет и малко помощ. Преди да стана на 16 имах дълга до кръста гъста коса, но скоро след това тя изведнъж започна да оредява и да пада, да се омазнява все по-често и напълнях. До 12 клас бях вече 65 кг. при ръст 1, 60 см., отслабнах и станах 50 кг. за половин година, но косата ми си остана все същата - подстригана до раменете, нерастяща, рядка и тънка. Изкарах студентските си години в същото състояние, но с отново върнати килограми. В последната година обаче започнах да работя като офис-организатор и мениджър в една агенция и сякаш стресът си каза думата, напълнях с 10 кг. за няколко месеца, след това започнах яденето на салати и избягването на вредни храни, старите дрехи изобщо не ми ставаха обаче и до днес е така, изгубих самочувствието си, косата ми не расте от години наред и седи на едно и също положение. За депресиите е излишно да обяснявам колко ме мъчат и са всекидневни. И така, месец изследвах хормоните на щитовидната си жлеза и честно казано резултатите не бяха изненадващи за мен, ТСХ излезе точно на границата - 4, 2, ендокринологът ме прати да изследвам и ТАТ и МАТ антителата, но резултатите са отлични. Отидох на преглед, бях изследвана и с ехограф, нямам възли, жлезата не е увеличена, нямам Хашимото според последните изследвания, но заключението е - субклиничен и неуточнен хипотиреоидизъм, въз основа на първичните резултати. Изписан ми е L-Thyroxin от 25 микрограма всяка сутрин на гладно и юли съм отново на контролен преглед. Въпросът ми към вас е: възможно ли е да се отслабне при вече поставена такава диагноза и въпреки приема на лекарството? А косата ми, при редовен прием на хормона, дали има възможност да започне да расте? Вече от почти месец пия лекарството си, депресията и хроничната умора изчезнаха, спрях пакетираните храни, вместо сирене и кашкавал ям извара, хапвам зеленчуци, плодове, боб, ориз, орехи и пия достатъчно количество вода, правя упражнения всеки ден по 1 час от седмица насам, днес кантарът показа 86 кг., които явно са качени преди да започна лечението и предстои да бъдат свалени, надявам се. Страхувам се да не остане този проблем с килограмите въпреки лечението, какво бихте ме посъветвали?

Напиши отговор