Вътрешната или медиалната група мускули на бедрото включва шест мускула, които се различават в своята дължина, но изпълняват сходни функции. Основната функция на мускулите от тази група е привеждането (аддукция) на бедрото. Привеждането представлява прибиране на крака, след предварително извеждане (абдукция), представляваща изнасяне на крака встрани. Някои от мускулите изпълняват допълнителна функция да сгъват и ротират в тазобедрената става.


Musculus pectineus е къс мускул, който се разполага в предно-вътрешната страна на тазобедрената става. Изпълнява всички изброени функции за мускулите от тази група.


Четири са мускулите привеждачи, които влизат в тази група – musculus adductor longus, brevis, magnus и minimus – съответно дълъг, къс, голям и малък аддуктор (привеждач). От тях най-отпред се разполага дългият аддуктор, а зад него и късият. Големият аддуктор се разполага от таза до дисталния край на бедрената кост. Последният мускул от тази група е musculus gracilis. Освен привеждане и подпомагане сгъването на бедрото, участва в сгъване и вътрешна ротация на тазобедрената става.



За разлика от повечето мускулни групи на долния крайник, за тази група упражненията са сравнително по-малко като разновидност.


Подходящо упражнение е т. нар. „ножици“. Упражнението може да се изпълнява по гръб и по корем. Краката се повдигат леко от таза и едновременно с двата крака се прави отвеждане навън (встрани) и последващо привеждане навътре. Правят се 3-4 серии от 10-15 повторения. Но в началото повторенията могат да бъдат по-малко на брой. Между отделните серии се прави почивка 1-2 минути.


Друго разновидност, която наподобява „ножици“ отново се изпълнява от тилен лег, но в този случай краката се повдигат на по-голяма височина – приблизително 50-60 градуса спрямо тялото. От тази позиция се правят прекръстосвания на краката един спрямо друг. Правят се отново 3-4 серии, но в този случай всяка с по 20 повторения.


Трети вид упражнение, подходящо за медиалната група мускули на бедрото е повдигането на крака от страничен лег. Изпълнява се при заемане на странична позиция на тялото, след което горният крак се поставя кръстосан пред изпънатия. По този начин кракът, който е на земята се освобождава и с него се правят 10-15 повдигания. След което позицията се сменя и така на всеки крак се правят 2 серии.