Дори бременността да е търсена и желана, първите няколко седмици могат да усложнят значително живота на бъдещата майка... Предполагам всички, които са или са били бременни разбират какво имам предвид.

Ще ви разкажа какво предприех, когато узнах, че съм бременна, защото все пак съм професионален инструктор по спорт и хранене и работата ми е свързана с физическо натоварване, което не винаги е подходящо за това състояние.


Първо намалих драстично спортовете с удари върху повърхност, скокове и сблъсъци (като бягане, баскетбол, тенис и други подобни) и заложих на пилатес и фитнес тренировки. Започнах да използвам редовно велосипеда, но с много умерена интензивност, без да надвишавам препоръчаната за бременни сърдечна честота - не повече от 140 удара в минута.

Понастоящем футингът е царят на спортовете (по-рано дори не мислех, че бързото ходене е спорт, но нещата се променят). А упражненията за разтягане са "принцесите", с които бъдещата майка може да поддържа своите мускули винаги добре тонизирани и по този начин ги подготвя добре за следващата тренировка.

Повръщането, виенето на свят и промяната в чувствителността на вкусовите рецептори са симптоми, които не са любими на нито една бременна жена. Те се появиха още през първия месец. Но по-любопитното е, че на мен ми се гадеше основно от пресни плодове и зеленчуци! Заради шока, че организмът ми изхвърля предимно здравословна храна, нямах време да се почуствам добре от страхотната новина... Но за всяка болка си има лек! Съсредоточих се върху това, което ми харесва най-много - да спортувам - и така ежедневието ми бе значително по-приятно.

NEWS_MORE_BOX


Ако никога не сте се занимавали със спорт или това се е случвало много рядко, не бива да се отчайвате или да се лишавате от физическа активност за следващите 9 месеца. Не бива да забравяте, че спортът за начинаещи трябва да се дозира, още повече, когато става въпрос за бременни жени, желаещи да спортуват заради здравето на детето си и поддържането на собствената си добра форма!

 


Изберете най-полезните движения като бързо ходене, качване на стълби, плуване, колоездене, йога, пилатес и др. Бременността е строго индивидуален природен процес и при всяка жена тя протича различно. Затова спазвайте универсалните ми предписания само, ако сте здрава и сте се консултирала предварително с личния си лекар какво е препоръчително да правите и какво не.


Максимата за правилно изпълнение на физическите упражнения както при бременни, така и при небременни е една и съща: тренировката завършва задължително с добро разтягане на цялото тяло. Стречингът дава тонус на мускулите и ги подготвя за следващата тренировка. Именно заради това първата ни интерактивна тренировка ще започне с упражнения за разтягане за бременни, т.нар. стречинг...