В случай, че не се чувствате готови да се върнете във фитнеса на фона на пандемията, много подходящ вариант се оказва тренировката вкъщи и то без използването на каквито и да било уреди. Всеки може да постигне видими резултати, дори и вкъщи с използване само на собственото си тегло.


Преди гирите, бягащата пътека и щангите да навлязат в залите, голяма част от тренировките са преминавали с упражнения, базирани на натоварване от собственото тегло.


Не трябва да се подценява силата на движение и повдигане на телесното тегло спрямо силата на гравитацията и съпротивлението, според Робърт Корея, асистент по физиотерапия Харвард (клон на болницата за възстановяване). Той допълва, че може да получим универсална тренировка, като използвате само тялото си, а резултатите често са сравними с използването на тежести и тренировъчни машини.



Упражненията на база единствено телесното тегло предлагат много предимства. На първо място можете да ги правите навсякъде и не се нуждаете от оборудване. Тренировките с телесно тегло също са идеални при връщане след контузия или продължителен период на отсъствие.


Освен това имате по-голям контрол и комфорт, без да се налага да се занимавате с екипировка. При нужда може да бъде увеличена или намалена интензивността на упражненията с телесно тегло, като се променя темпото, позицията и скоростта си.


Друго предимство е, че тренировките, разчитащи на телесното тегло могат да помагат за подобряване на ежедневните дейности. Например - сядане, изправяне от стол, клякане, изкачване на стълби и други.


Има различни упражнения, които са подходящи - изпадания, скокове, коремни преси, клекове.


Лицевите опори са класическо упражнение от „старата“ школа, което осигурява работа едновременно на няколко мускулни групи - ръцете, гърдите, раменете, торса. Лицевите опори също могат да бъдат модифицирани, за да отговарят на вашите текущи способности.


Клякането от друга страна укрепва мускулите на горната част на краката и подобрява цялостната издръжливост. Изкачването на стълби също е упражнение, което специалистите в областта препоръчват. Краката укрепват, а освен това може да бъде посочено като вид кардио. Всякакъв тип стъпала са подходящи, а при нужда може да се използва и ниска табуретка.


Източници:
https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/no-equipment-necessary