Физическата активност и тренировките са много полезни за поддържане на доброто цялостно здравословно състояние на хората - физическо и психическо здраве.

 

Сред възрастните тренировките за подобряване на силата на мускулите, от 30 до 60 минути всяка седмица, понижават риска от фаталитет, различни сърдечносъдови и онкологични заболявания.


 

Тази информация е потвърдена от направено изследване, което е проведено в Япония.

 

Екипът от учени използва информация от по-рано публикувани изследвания. Тяхната цел е да определят колко време е необходимо възрастните да прекарват в треновки за укрепване на мускулатурата, за да подобрят цялостното си здравословно състояние.

 

Включените в изследването данни са от събрани от 16 предходно направени проучвания, които са публикувани между 2012 и 2020 г.. Във всяко от тях са наблюдавани по хиляда души, а в едно - почти 480 000.

 

Всички участници в тях нямат сериозни здравословни проблеми. Освен това, тяхното състояние е проследено за минимум две години.

 

Разгледаните проучвания се фокусират върху упражненията за укрепване на мускулите, като тренировки за съпротива, за сила, упражнения с тежести и гимнастика.

 

Наблюдаваните физически дейности не включват пренасяне на тежки товари и предмети, както и тежко градинарство, като например изкопаване на дупки и други.

 

След анализ на данните, авторите стигат до заключението, че дейностите за укрепване на мускулите се свързват с 10-17% цялостно по-нисък риск от смъртност сред трениращите.

 

Освен това рискът от различни сърдечносъдови заболявания, диабет, както и от някои онкологични заболявания е понижен.

 

Сред туморните образувания рискът от рак на белия дроб е най-нисък.

 

Не е установена връзка между този вид физическа активност за укрепване на мускулната сила и някои специфични видове онкологични заболявания, като тумор на дебелото черво, бъбреците, пикочния мехур или панкреаса.

 

Максималното понижаване на риска при 60 минутни тренировки за укрепване на мускулатурата всяка седмица стига до 10-20%.

 

Екипът от изследователи не открива значими доказателства, че надхвърлянето на 60 минутните упражнения осигурява допълнителни ползи за физическото и психическото здраве на хората.

 

За категорично потвърждаване на получената информация е необходимо провеждането на допълнителни анализи с по-голяма разновидност от участници.

 

Проучването е публикувано в British Journal of Sports Medicine.

 

Източници:

https://bjsm.bmj.com/content/early/2022/01/19/bjsports-2021-105061