Физическите травми, получени при използването на дъмбели и други тежести във фитнес залите, са се увеличили с 63%, се посочва в ново проучване.


Обичайните причини за появата на травма са липсата на загрявка преди тренировка, неправилната стойка при вдигането на тежестите, пренебрегване на определени мускулни групи и пренатоварването им.


Загрявката и подготовката на мускулите преди тренировка са от изключително значение, особено ако е включено вдигане на тежести.



По този начин се засилва кръвообращението и се подобрява действието на мускулите и ставите. Тялото става по-стабилно при движение и се намалява възможността от травми.


Правилната стойка при изпълнение на дадено упражнение, включващо тежести, е от изключително значение, за да се ограничат нежелани травми, схващания, разкъсвания на мускулните влакна и други.


За целта може да се допитате до фитнес инструктор.


За да се намалят различните наранявания и травми е задължително да не се пренатоварват мускулите. Увеличавайте постепенно килограмите за вдигане с течение на времето. При усещане за пренатоварване прекратете тренировката.