В стремежа за редуциране на теглото намаляването приема на калории е ключова стъпка. Също толкова важно е обаче и по-обилното им горене чрез повишаване на физическата активност. Като най-ефективно средство за горене на калории, фитнесът предлага няколко изявени в това отношение упражнения.

 

Те горят калории по-интензивно от всеки друг тип физически занимания и съставляват основна част от режима на хората, които спортуват, за да отслабнат. За изпълнението на някои от най-активно горящите калории упражнения дори не се налага посещение на фитнеса.


 

Изчисленията на база на изразходването на калории за един час тренировка показват, че в топ 5 се нареждат следните физически дейности:

  • Бягане с поне 15 км/ч – 850 ккал на час;
  • Скачане на важе – 800 ккал/ч;
  • Интензивно плуване – 715 ккал/ч;
  • Изкачване на стълби или ползване на степер във фитнеса – 650 ккал/ч;
  • Интензивни интервални упражнения (бърпи, табата и др.) - 515 ккал/ч;

 

Изчисленията са направени на база на пол и тегло и важат за мъже с тегло около 80 кг. За хора с по-високо или по-ниско тегло количеството изгорени калории на час се увеличава или намалява респективно с около 10% на всеки 10 кг разлика в теглото. Ефективността на тренировката по отношение на изгорените калории строго зависи и от това колко интензивно е натоварването. Кратките интензивни тренировки се считат за много по-ефикасни от продължителните, но умерено натоварващи упражнения.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Освен много високата си ефикасност за горене на калории посочените упражнения имат още няколко предимства. В дългосрочен план те помагат за изграждане и поддържане на минерализацията на костите, както и за укрепване на сърдечната дейност.

 

И въпреки доказаните си предимства най-горящите калории упражнения не бива да се практикуват с висока интензивност от начинаещи. Адаптирането им към ежедневния режим трябва да става постепенно, за да се избегне рискът от претоварване на неадаптираната мускулатура. Хубавото в случая е, че това са предимно аеробни упражнения, към които организмът бързо се адаптира и можем да започнем да ги изпълняваме редовно без риск от мускулна треска или травми на мускулатурата.