Винаги трябва да се избират стълбите пред асансьора, независимо дали офисът или жилището е на втория етаж. По този начин се осигурява допълнителна тренировка.
 
Тичането по стълби, от друга страна, може да помогне за загубата на килограми, както и да тонизира мускулите, като в същото време работи и за сърдечносъдовото здраве. 
 
Кардио упражненията повишават сърдечния ритъм и загряват мускулите, като изграждат по-голяма издръжливост и сила за белите дробове и сърцето. Специалистите препоръчват поне 30 минути кардио упражнения дневно, които могат и да бъдат разделени на 10-минутни интервали. 
 
Тичането по стълби повишава сърдечния ритъм повече, в сравнение с ходенето, което означава, че за по-малък интервал от време може да се извлекат повече ползи от тренировката. 
 
Когато се тича по стълби, се изграждат и мускулите на прасците. Изкачването по две стъпала едновременно може да повиши интензивността за тренировката за краката. По този начин в значителна степен се наточват и коремните мускули, тъй като като краката трябва да се повдигат по-високо.
NEWS_MORE_BOX
 
 
Слизането надолу по стълбите може да упражни тазобедрените флексори и квадрицепса. То оказва по-голямо въздействие, в сравнение с изкачването, така че може да си поемате дъх, а в същото време да продължите тренировката.
 
Упражнението може да укрепи и ръцете като се носят гири при изкачването. 
 
Тичането по стълби помага да се изгорят значителен брой калории за кратък период от време. Така например един 83-килограмов мъж може да изгори 356 калории за половин час. В комбинация със здравословен нискокалоричен режим на хранене, тичането по стълби може да помогне да загубите излишните килограми.