Заедно с аеробните и анаеробните упражнения, стречингът е основен тип физическо упражнение. При него даден мускул или мускулна група се изпъват максимално, което повишава еластичността и тонуса на упражняваната мускулна група. Резултатът е усещане за подобрен мускулен контрол и по-голям размах на движението.

 

С подходящи тренировки е възможно да бъде постигната изключителна гъвкавост на ставите и сухожилията. Освен механичните промени в мускулната тъкан и сухожилията, настъпва трайно увеличаване на съдържанието на синовиална течност в ставите, което също има значителни здравни и физиологични ефекти, най-вече повишаване на подвижността на ставите и понижаване на риска от артроза.


 

Главно правило в стречинга е максималното изпъване на мускулите и ставите да не продължава повече от една минута, тъй като това може да доведе до контузия. Също така, разтягането никога не бива да бъде извършвано до степен, която причинява болка. Освен като самостоятелна тренировка, стречингът може да бъде интегриран и като елемент в анаеробни или аеробни тренировки – преди, по време и след тях.

 

При правилно извършване стречингът предотвратява травми, повишава обема и размаха на движенията и повишава физическите възможности. Стречингът, също така, предотвратява склерозирането на артериите в големите мускулни групи, чрез което поддържа кръвоснабдяването им. Укрепването на ставите подобрява координацията и балансирането на тялото в пространството. Най-после, стречингът е ефективно средство за предотвратяване и елиминиране на мускулни крампи.