Загрявката преди тренировка е от изключително значение за предотвратяване на травми и постепенно натоварване на мускулите.



Много професионалисти отделят специално внимание на загрявката и понякога тя трае по-дълго от същинската тренировка.


Динамичният стречинг или най-общо казано разтягането, помага за увеличаване на гъвкавостта, подобрява притока на кръв, намалява риска от контузии и наранявания и редуцира времето за възстановяване след тренировка.


Въпреки, че се чувствате в добра форма и готови за тренировка, имайте предвид че мускулите не са подготвени за натоварване. Поради тази причина те трябва да се активизират предварително.



Централната нервна система контролира движението и дейността на цялото тяло, което налага предварително сигнализиране на мозъка, че тялото е готово за тренировка. Това може да се постигне с повторение от ритници във въздуха с всеки крак за около 2 минути или енергични подскоци.
 


NEWS_MORE_BOX

 


По този начин се подобрява координацията и се повишава сърдечната честота. Резултатът е по-ефективна работа на мускулите по време на тренировката.


След като мозъкът вече е в режим на тренировка е време да се подготвят и мускулите. За да се загреят тези на корема, хип флексорите и горните и долни мускулни групи, направете следния стречинг.



Застанете с леко свити колене наведени напред, торсът трябва да е успоредно на земята, ръцете изпънати надолу. След това сгънете ръцете в лактите и ги завъртете нагоре.



По този начин се засилва стабилността на ставите и контрола върху тях по време на тренировка.