За правилна и изящна фигура не трябва да се забравят и упражненията за гръб, се посочва в книгата "Foundation: Redefine Your Core, Conquer Back Pain, and Move with Confidence."

Книгата е изцяло посветена на упражнения за гръбначния стълб и мускулите на гърба.
 

Хората, водещи заседнал начин на живот, трябва да работят повече върху задната част на тялото, като това не включва само дупето и бедрата, но и гърба, констатира авторът на книгата, д-р Ерик Гудман.


Упражненията, посочени в новата книга са детайлно описани и не изискват ползването на специални фитнес уреди. Книгата е написана с цел да увеличи, а не да замести редовния фитнес режим. Упражненията могат да се добавят към основни фитнес направления, както и към йога и пилатес, съветва д-р Гудман.
 

Гръбначният стълб може много лесно да се изкриви в следствие на неправилна стойка, походка и положение при сън. Това може да се отрази негативно на цялата стойка на човека. Изправената стойка на тялото е полезна не само за гръбнака, но и допринася за самоувереността. Ако не се правят упражнения специално за тази област, могат да се получат нежелани изкривявания и отслабване на мускулите, което да доведе до прегърбване и различни заболявания, като дископатия, радикулит и други.

 

Дископатията е  заболяване на гръбначния стълб, гръбначния мозък или коренчетата на гръбначно-мозъчните нерви. Заболяването се появява най-често при физически натоварвания, в следствие на слаби гръбначни мускули. От дискупатия могат да страдат и млади хора поради износване и преждевременно остаряване на сруктурите на гръбначния стълб.

 

Радикулитът е заболяване, което предстъвлява възпалителен процес на коренчетата на гръбначните нерви. Една от честите причини за заболяването са костни шипове на прешлените в кръстната област, дискова херния и други.