Редовните фитнес упражнения могат да помогнат за редуциране на теглото при генетично предразположени към затлъстяване лица, сочи ново проучване, публикувано в списание PLoS Medicine.

Генетично предразположените хора много по-трудно редуцират излишните килограми за разлика от увеличаването им.

Изследователите се фокусират върху "гена на нездравословната храна" (ГНХ). Този участък от ДНК молекулата стимулира апетита за висококалорични храни, които се разграждат много бавно при хората, притежаващи гена.

В проучването са включени данни на повече от 218 000 човека от предишни проучвания. Доброволците са с минимум едно изменение в копието на „гена на нездравословното хранене“.

Изменение в копието на ГНХ повишава риска от затлъстяване с около 30%. Изследователите откриват, че редовната физическа активност намалява този риск с 22% - 27% .

NEWS_MORE_BOX

При хората с повече от едно копие в генетичната последователност рискът е 70%. При физическа активност той може да се намали до 40%.

Изследователите са на мнение, че физическата дейност може да предизвика промени в генната експресия и да потисне ГНХ, като по този начин се ускори метаболитният процес и отслабването.

Специалисти напомнят, че без значение дали човек е генетически обременен и предразположен към затлъстяване, физическите упражнения са еднакво полезни за поддържане на добра физическа форма и здравословно състояние.